Socket fejl
Fra : Lasse Rønlev

Dato : 28-10-02 21:58

Hej NG!

Jeg har Stofanet (Kabel internet), og har det de ved stofanet kalder en
SOCKET fejl. Noget med socket 10047, kan det passe?

I hvert fald, så siger de, at jeg skal reinstallere/resette socket, men det
kan ikke hjælpe med hvordan man gør det. Jeg ved at Microsoft har en side
hvor det står beskrevet, men kan ikke lige finde den.

Er der nogen her der kan hjælpe med enten at forklare mig hvordan man gør,
eller henvise til siden?

Det er noget med at nogle dll's skal slettes, og der skal vist osse rettes
lidt i reg.databasen.

Håber en venlig sjæl kan hjælpe!

Lasse

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 28-10-02 22:34

Lasse Rønlev wrote:

> Jeg har Stofanet (Kabel internet), og har det de ved stofanet kalder en
> SOCKET fejl. Noget med socket 10047, kan det passe?

Ehm. Er det en fejlmeddelelse fra et program, fra operativsystemet, er det
noget du har fået at vide fra Stofanet eller hvad?

> [...]
> kan ikke hjælpe med hvordan man gør det. Jeg ved at Microsoft har en side
> hvor det står beskrevet, men kan ikke lige finde den.

Måske du skulle fortælle, hvilket operativsystem, du kører med; hvilket
program, som giver fejlmeddelelsen (eller hvor du ellers har den fra) samt
den præcise fejlmeddelelse - ellers er det ret svært at hjælpe.

/Rasmus

Life is that property, which a being will lose as a result of falling
out of a cold and mysterious cave 30 miles above ground level.
- HitchHikers Guide to the Galaxy, Douglas Adams

Fra : Kenny P.

Dato : 29-10-02 21:49

"Lasse Rønlev" <r@pc.dk> wrote in message
> Jeg har Stofanet (Kabel internet), og har det de ved stofanet kalder en
> SOCKET fejl. Noget med socket 10047, kan det passe?

Fandt nedenstående på
http://www.computing.net/windows95/wwwboard/forum/20427.html

1. Remove DUN from Control Panel, Add/Remove Programs - Windows Setup tab,
click (don't un-check) Communications then click the Details button and
un-check Dial-up Networking. Click OK to close with windows.

2 Ignore prompt to Restart

3. Run regedit from the Start->Run box. Delete Winsock and Winsock2 branches
from
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services

4. Run AUTODIAL.REG (see below). This puts back a few items into the
registry deleted in step 3. Run it by finding it in explorer and
double-clicking it.

5. Restart Windows

6. Reinstall DUN similar to how you removed it in step 1. (you will be
prompted for the Windows 98 CD)

7. Restart Windows

Winsock functions should be restored

CONTENTS OF AUTODIAL.REG

Create a file called AUTODIAL.REG somewhere with the lines between the dash
lines below.

--------------------------------
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Winsock\Autodial]
"AutodialDllName32"="url.dll"
"AutodialFcnName32"="AutodialHookCallback"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet
Settings]
"EnableAutodial"=hex:01,00,00,00

---------------------------------

The procedure described above did solve my problem. One point, I checked
what happened to the registry when I ran the AUTODIAL.REG and noted that it
did not install the "AutodialDllName32"="url.dll" entry like I thought it
should so I did it manually after running the .REG and noticing it was
missing the key. I am not sure if it is required. Regedit lets you create
keys and values.

Jeg kan forstå på de efterfoelgende indlaeg, at der er mere end et par
stykker der har haft succes med det.

(Cola i tastaturet kan ikke anbefales... ae, oe etc.)

/Kenny