Hvilket kabinet til mit bundkort vil I for~
Fra : Christian Thorsen

Dato : 28-10-02 20:06

Jeg har et halvgammelt mobo med Penitum II Slot 1 - processor!

Den skal nu bruges i en PC, som jeg vil bruge som Firewall!
PC'en skal derfor stå tændt hele tiden!

Jeg har kigget på
http://www.m-e.dk/shop/productinfo.asp?id=1610
og
http://www.m-e.dk/shop/productinfo.asp?id=232

Jeg er lidt i tvivl om, hvilket jeg skal vælge!
Hvilket synes I jeg bør vælge?

De er begge Codegen 6001 - men den ene har 80 mm Blæser
Den ene har 80mm Fan kabinetblæser monteret bagtil
Er det en fordel eller ulempe, når den skal stå tændt hele tiden ?

En ulempe er vel at en Blæser mere, får PC'en til at bruge mere strøm ?

En fordel er vel at der bliver ledt mere varme ud af kabinettet, men jeg ved
ikke om det rent praktisk har nogen betydning?

Chr.

Fra : Michael Holm

Dato : 29-10-02 08:44

Byg en maskine med en P90 istedet. Så behøver du ingen aktiv processor
køling, og en pabst i PSUen, så siger den ikke et dyt. Jeg har nogle P90'ere
ståendene, ellers så prøv i dk.marked.edb

--Michael, Vanløse

Fra : Leony

Dato : 29-10-02 14:57

"Christian Thorsen" <nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den skal nu bruges i en PC, som jeg vil bruge som Firewall!
> PC'en skal derfor stå tændt hele tiden!
> De er begge Codegen 6001 - men den ene har 80 mm Blæser

Når den skal stå tændt hele tiden så ville jeg ofre lidt mere på psu'en.
Codegen er ikke berømte for deres high-end psu'er.
Men hvis pengene er små, må du jo nøjes.

Mht blæseren så er det sikkert en ekstra kabinetblæser, kan ikke forestille
mig at den ene ikke har blæser i psu'en.
Hvis den ikke har blæser i psu'en, er dette helt klart at foretrække.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/