MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP-HJÆÆÆÆLP 2
Fra : Malene Minna Steen L~

Dato : 28-10-02 18:14

Nyt stort problem!
Jeg har nu 2 versioner af xp liggende på min PC, den ene version er den jeg
ikke kan starte op på, hvor den ved starten skrev at følgende fil var
beskadiget eller manglede;
windows/system32/config/system.

For at komme lidt videre med maskinen installerede jeg en mere XP på samme
drev, som jeg nu kalder Windows2.

Men, når jeg starter computeren op og skal vælge reparer, viser skærmen kun
en mulighed for reparation, nemlig den sidst installerede windows, den jeg
kaldte Windows2.

Hvad pokker gør jeg så?

Det burde da være muligt at kunne "fixe" dette "lille" problem (problemet er
vel stadig windows/system32/config/system som mangler eller er beskadiget i
min oprindelige Windows installation)UDEN at lave en væmmelig formatering!

Jo flere svar jeg får, jo mere glad vil jeg blive, for det der med Back up,
har jeg ikke været så god til, så jeg vil jo helst ha at min gode gamle
version virker.

På forhånd tak.

- Malene -

Fra : Sune Storgaard

Dato : 28-10-02 18:48

Malene Minna Steen Larsen wrote:
> [...]
> Jeg har nu 2 versioner af xp liggende på min PC, den ene version er
> den jeg ikke kan starte op på, hvor den ved starten skrev at følgende

se i c:\windows\repair (eller hvor du har din installation), der ligger et
REPAIR bibliotek. Kopier filen "system" derfra, over i
windows/system32/config hvor den gamle defekte "system" fil er. Så skulle du
gerne kunne boote igen.
Bemærk at du laver et lille rollback, så nogen system indstillinger og
drivere kan blive sat tilbage til tidligere version. Så du bør nok
geninstallere seneste driver til dit hardware da det kan være windows
indbyggede driver der pludselig er i brug.

på eget ansvar :)

<snip en masse >
Den anden installation kan du bare fjerne igen såfremt ovenstående lykkedes.

--
Venlig hilsen
Sune Storgaard