P4S8X... går det over?
Fra : Robert Eriksen

Dato : 28-10-02 17:57

Ja dav igen.

Jeg sidder jo nok så fornøjet med mit nyindkøbte P4S8X og gør nu
hvad jeg nok burde have gjort for en uge siden: Læser erfaringer.

Det er jo ikke småting der står om det stakkels kort så mit
spørgsmål er så... Er det fysiske defekter på kortet eller fejl
man med ro i sjælen kan forvente bliver rettet hen af vejen?

Grunden til jeg ikke straks sender kortet retur og bytter til det
P4PE der vist er stor opbakning bag, er at jeg pt ikke ejer en
eneste USB enhed og heller ikke har nogle umiddelbare planer om
at anskaffe nogle.

JEg er naturligvis interesseret i at få så hurtig og stabil
en maskine som budgettet nu engang tillader men er alligevel
ikke meget for at gå på kompromis med fremtidssikringen hvis
de eksisterende problemer kan regnes for løst i løbet af det næste
halve års tid via BIOS opdateringer.

RAM'en jeg skal smække i er sådan noget 2700-halløj (Kingston
KVR333X64C25/256,
http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/partsinfo.asp?ktcpartno=KVR333X64C25/256)
men om det drosler ned indtil næste BIOS opdatering gør mig heller ikke
så meget (så at 1005 er i beta). Mon de par nanosekunders ekstra
ventetid
virkelig gør så meget?

Som det nok fremgår er jeg ikke lige typen der konstant opgraderer,
hvilket så også indebærer at jeg fuldstændig har mistet overblikket :-/

Hvis det har nogen betydning for fejl-procenten (evt. driver relateret)
så skal maskinen køre WinXP og *muligvis* en smule Linux hvis jeg
får taget mig sammen.

/Robert

Fra : Michael Holm

Dato : 29-10-02 08:40

Send lortet tilbage, og køb et P4PE. Jeg har installeret mit, og installeret
winXP. Siden har den ikke været slukket eller rebooted i 7 dage.

Og køb Samsung ram, ikke Kingston

Hvafffor en processor har du? (hvis 2.4Ghz, er det en 400 eller 533Mhz fsb?)

--Michael

Fra : Robert Eriksen

Dato : 29-10-02 09:16

Michael Holm wrote:

> Send lortet tilbage, og køb et P4PE. Jeg har installeret mit, og installeret
> winXP. Siden har den ikke været slukket eller rebooted i 7 dage.

Ja jeg har efterhånden forstået at der er bedre erfaringer med P4PE kortet.
Men hvis P4S8X kan komme til at køre lige så godt efter et ½ års tid med BIOS
opdatering osv. hvad vil fordelen ved P4PE så være?

> Og køb Samsung ram, ikke Kingston

> Hvafffor en processor har du? (hvis 2.4Ghz, er det en 400 eller 533Mhz fsb?)

En 2.53GHz 533MHz FSB.

/Robert

Fra : Michael Holm

Dato : 29-10-02 13:26

hvis og hvis min røv var spids.

Fra : Martin K

Dato : 29-10-02 20:11

Michael Holm wrote:
> Og køb Samsung ram, ikke Kingston

Hvad er der galt med Kingston. Det er da kvalitet af fineste skuffe... Har
aldrig haft problemer med de snart mange ramklodser jeg har rodet med....

--
Martin K (der pt. har 1 x 512 MB DDR PC2100 fra - hvem ellers: Kingston)!