Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken film
Fra : Mich@el Christensen

Dato : 28-10-02 17:37

Hejsa NG

Jeg er sat tilfotografere til mine bedsteforældres guldbryllup, og er vidst
nok lidt i tvivl om hvilke(n) film der anbefales, for at få de bedste
billeder. Grunden til at jeg måske er lidt i tvivl, er at det er i et
forsamlingshus og det jo højst sandsynligt ikke vil være det perfekte lys at
fotografere i. Så jeg vil lige have de bedste råd, så den side af sagen er
iorden.

MVH

Michael

Fra : Lars [8210]

Dato : 28-10-02 17:49

"Mich@el Christensen" <michaelmc@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
at
> fotografere i. Så jeg vil lige have de bedste råd, så den side af sagen er

Hej Michael

Prøv en AGFA OPTIMA II Presitge 400 ASA PRO

Mvh

Lars

Fra : Stephan Aller, OZ1TM~

Dato : 28-10-02 22:33

Jeg ville foreslå FUJI-Chrome Provia 400.

Den fås desværre ikke i 200 ASA. Jeg ved ikke, om det er diasfilm du tager.
Det skrev du ikke noget om. Men FUCI-Chrome Provia har jeg absolut kun
positive erfaringer med. Specielt med 100 ASA-versionen.

Aller

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 28-10-02 22:21

"Mich@el Christensen" <michaelmc@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vidst
> nok lidt i tvivl om hvilke(n) film der anbefales, for at få de bedste

Nu er det ikke filmen der sikre et godt billede, men Kodak Gold film helst
en 400 asa kan du ikke gå fejl af.

Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 31-10-02 21:04

> [...]
at
> fotografere i. Så jeg vil lige have de bedste råd, så den side af sagen er

Vælg en negativ-film da de er mest tolerante overfor fejleksponeringer -
Fuji Superia er god til at håndtere forskellige lyskilder - bliver knap så
varm (gul) i tonen ved elektrisk lys som flere andre negativ-film har
tendenser til.

Selv med iso400 skal du dog forvente at skulle bruge flash - men jo
hurtigere film des mindre flash og dermed pænere resultat.

Evt. prøve med en enkelt Kodak Portra 400 BW - hvis du/I kunne tænke Jer
lidt SH - den fremkaldes jo som almindelige film men med flot sort-hvidt
resultat.

Imø er det bedst at holde sig fra dias ved en sådan lejlighed - de er ret
intolerante for fejl og det gider man ikke se for meget af efter så mange
års ægteskab ;) - og billederne vil formentlig alligevel skulle på print.

Mvh Kim