Siemens C55
Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 28-10-02 17:28

Hej

Er der nogen, der har erfaringer med subj.?

Synes umiddelbart, at den ser interessant ud.

/Jeppe

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-10-02 20:12

"Jeppe Vesterbæk" <mail[REMOVE-XXXXXXXXXX]@jhv.dk> wrote in

> Er der nogen, der har erfaringer med subj.?

Kanon lækker telefon, fede ringetoner, lækkert med Java.

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 28-10-02 22:04

> Kanon lækker telefon, fede ringetoner, lækkert med Java.

Det lyder til, at du har telefonen...(?)

I så fald har jeg da lige et par tillægsspørgsmål:

- Hvordan er displayet?
- Hvordan er håndteringen af skrivning/læsning af sms'er?
- Er menusystemet godt opbygget?
- Synes at have læst et par steder på nettet, at knapperne skulle være lidt
"trælse" ... er der noget om snakken?

Håber på svar ... lige nu vakler jeg mellem sonyericsson T600 og denne
telefon. Mine primære krav er, at telefonen er lille og at den er god til de
basale funktioner så som at ringe ;) og sms.

vh Jeppe

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-10-02 19:46

> Det lyder til, at du har telefonen...(?)

Jeps ;)

> - Hvordan er displayet?

ganske udemærket, orange lys, fuldt grafisk

> - Hvordan er håndteringen af skrivning/læsning af sms'er?

Stort set som med de tidligere Siemens modeller. Eneste trælse punkt
er at den er lidt langsom til at slette beskeder (formentlig noget
der bliver bedre med en nyere software når sådan en kommer).
Som noget nyt (?) har den mulighed for at lære ord til ordbogen.

> - Er menusystemet godt opbygget?

ca. som i andre Siemens telefoner - hvis man kender det er det
rimelig godt, enkelte lidt spøjse placeringer, men det har de andre
mærker vist også.

> - Synes at have læst et par steder på nettet, at knapperne
> skulle være lidt "trælse" ... er der noget om snakken?

Det synes jeg ikke, de "larmer" lidt mere end gummiknapper fordi de
er af "plastic" (og kan skiftes) men ellers synes jeg ikke de er
specielt dårlige.

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 29-10-02 19:54

ok, der var meget, som er stort set ligesom andre siemenstelefoner .... nu
har jeg ikke den store erfaring her: Er det godt?

Hvordan er batterilevetiden på fætteren? Jeg vil gerne have en nogenlunde
ordenlig levetid, hvorfor jeg også regner med at købe C55 frem for T600 fra
sonyericsson selvom jeg egentlig hellere ville have den telefon.

Men på dig lyder det somom du er fuldt ud tilfreds m. C55. Er dette korrekt
forstået?

/Jeppe

PS: Hvis der er nogle T600-brugere derude, så post venligst noget om
batterilevetiden. Hvad man læser på Internettet svinger utroligt meget.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-10-02 21:45

> ok, der var meget, som er stort set ligesom andre
> siemenstelefoner .... nu har jeg ikke den store erfaring her: Er
> det godt?

Det synes jeg - men det er ikke ligesom nokia hvilket gør en del
brugere forvirrede i starten ;)

> [...]
> nogenlunde ordenlig levetid, hvorfor jeg også regner med at købe
> C55 frem for T600 fra sonyericsson selvom jeg egentlig hellere

5 timer tale, 300 timer standby

> Men på dig lyder det somom du er fuldt ud tilfreds m. C55. Er
> dette korrekt forstået?

Korrekt.

Fra : Frank W

Dato : 30-10-02 11:47

On Tue, 29 Oct 2002 20:45:19 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<spamtrap@spammer.dk> wrote:

>Korrekt.

Håber lige du har tid til at svare på et par spørgsmål ekstra ?

Hvad med sådan noget som kalender og SMS'er. Hvordan virker det ? ..

Har selv lige nu en M35i som jeg evt overvejer at skifte ud med
C55'eren. På M35i kan man se kapacitet på max antal SMS'er. Med et
Telmore kort er det 35 stks og med mit Sonofon Simkort kan man kun ha
15 . Er det anderledes med C55? Er de begyndt at bruge hukommelse
som de nyere Nokia telefoner.

Og kalenderen..i M35i er det en slags alarm som man kender det fra
gamle dage. Tast dato og tidspunkt og max 16 bogstaver som info. Og
der er ingen ugedag, kun datoen.

Hvordan virker det i C55?

Det som irritere mig lige nu med M35 er at der ikke er ugedage..f.eks
i dag er det onsdag og hvis man skal sætte en aftale ind på næste
torsdag så skal man til at tælle - ok det kan lade sig gøre , men
telefonen kan gøre det for en bliver livet lidt lettere.

Og så er mit forbrug af SMS'er og antallet af dem jeg gemmer vokset,
så de 35 jeg max kan ha i telefonen begyndt at blive et problem.

Hilsen
Frank W.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-10-02 20:27

Frank W <fr@ebox.dk> wrote in

> [...]
> man kun ha 15 . Er det anderledes med C55? Er de begyndt at
> bruge hukommelse som de nyere Nokia telefoner.

Den kan have 35 på et Telmore kort og 25 på telefonen svj kan finde
ud af. Der er også et "arkiv" der bruger den generelle hukommelse
(376kb)

> Og kalenderen..i M35i er det en slags alarm som man kender det
> fra gamle dage. Tast dato og tidspunkt og max 16 bogstaver som
> info. Og der er ingen ugedag, kun datoen.
>
> Hvordan virker det i C55?

Kalenderen er stort set som på M35, den er lidt anderledes opbygget
men ideen er den samme - den har dog kun med dato, ikke med ugedag.
(på samme måde som m35'eren)

> Og så er mit forbrug af SMS'er og antallet af dem jeg gemmer
> vokset, så de 35 jeg max kan ha i telefonen begyndt at blive et
> problem.

Du kan gemme dem i et arkiv som tidligere omtalt - der kan være
temmelig mange på de KB der er til rådighed

Fra : Frank W.

Dato : 30-10-02 20:59

Henrik Stidsen <spamtrap@spammer.dk> wrote in

> Den kan have 35 på et Telmore kort og 25 på telefonen svj kan finde
> ud af. Der er også et "arkiv" der bruger den generelle hukommelse
> (376kb)

Det lyder jo ok til mit behov!

> Kalenderen er stort set som på M35, den er lidt anderledes opbygget
> men ideen er den samme - den har dog kun med dato, ikke med ugedag.
> (på samme måde som m35'eren)

Suuuurt...ugedagen savner jeg faktisk ret meget, har før min M35 brugt
Nokia's 6150. Et klart minus, da jeg på det punkt ikke vil vinde meget
ved at skifte. Java og GPRS/WAP (eller hvad det nu hedder) er ikke noget
jeg regner med at vil bruge, så det er ikke det der trækker ved C55.

ER der andre her i NG der ved om der er andre af Siemens mobiltelefoner
der har "rigtig kalender" indbygget ?

Hilsen
Frank W.

Fra : Basic Electronics

Dato : 30-10-02 23:15

Hej
Siemens S45 og ME45 har rigtig kalender hvor du både kan se hvilken
rækkefølge dine opslag ligger i, og også at du kan gå ind på en dato og se
hvad du skal der, hvor du både kan skrive start og slut tidspunkt, samt se
en ugeplan hvor den markerer dine aftaler med sort, så du kan se hvornår du
har tid.
MVH Janus Olsen
MVH Janus Olsen

Fra : frank

Dato : 31-10-02 07:30

On Wed, 30 Oct 2002 23:15:15 +0100, Basic Electronics wrote:

> [...]
> en ugeplan hvor den markerer dine aftaler med sort, så du kan se hvornår du
Hmm...jeg må vist lige ned til min lokale telefonpusher og få en demo af
ME45.

Prisen er jo heller ikke ret meget mere end C55.

Hilsen
Frank W.

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 31-10-02 00:50

Hej

> Suuuurt...ugedagen savner jeg faktisk ret meget, har før min M35 brugt
> Nokia's 6150.

Ved ikke om det kan løse dit problem, men c45 har mulighed for at lave
ugentlige aftaler fx hver onsdag. Jeg synes det lyder lidt underligt, hvis
ikke det skulle være muligt på c55.

--
mvh Kasper Grevsen / Unlock Århus
PS: Fjern store bogstaver fra emailadressen.

Unlock og reparation af Nokia 3310/3330 og Siemens C45 m.fl.
Jeg yder naturligvis garanti på telefonerne.

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 31-10-02 19:30

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i
melding news:appr71$l8p$1@sunsite.dk...
> Hej

> Ved ikke om det kan løse dit problem, men c45 har mulighed for at lave
> ugentlige aftaler fx hver onsdag. Jeg synes det lyder lidt underligt, hvis
> ikke det skulle være muligt på c55.

Nei, det går ikke på C55, så vidt jeg vet. Man kan kun velge dag(er) for
vekkerklokken.

For å velge ukentlige avtaler (f.eks hver onsdag) viser jeg til S45/ME45. To
meget bra telefoner. Dessverre kan kalenderen kun ta 50 oppføringer, kanskje
litt lite, siden disse telefonene er beregnet på profesjonelle brukere.

Siden de har vært i handelen over ett år, får man dem til en gunstig pris.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-10-02 19:56

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk>
wrote in news:appr71$l8p$1@sunsite.dk

> Ved ikke om det kan løse dit problem, men c45 har mulighed for
> at lave ugentlige aftaler fx hver onsdag. Jeg synes det lyder
> lidt underligt, hvis ikke det skulle være muligt på c55.

C55 kan, ligesom M35, lave aftaler:
en gang
daglig
ugentlig
månedlig
årlig

- så jo, det kan den godt.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 28-10-02 22:10

Henrik Stidsen wrote:
> Kanon lækker telefon, fede ringetoner, lækkert med Java.

Hvordan er din erfaring med Java på telefonen? Kan man selv ligge
MIDLets/Java applikatinoer over på telefonen med infrarød/datakabel,
eller skal applikationerne hentes via nettet?

\Mandal

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-10-02 19:47

"Brian Fisker [8900]" <Fisker@mobilixnet.dk> wrote in

> Hvordan er din erfaring med Java på telefonen? Kan man selv
> ligge MIDLets/Java applikatinoer over på telefonen med
> infrarød/datakabel, eller skal applikationerne hentes via
> nettet?

Java tager lang tid at loade :( - i hvert fald hvis programmet kommer
op over 30-50kb som f.eks. nogle spil gør.

Man kan hente programmerne over nettet og jeg vil tro man også kan
overføre dem med kabel, har ikke et kabel (endnu) så jeg har ikke
prøvet af.