repost.. guppy artikkel....
Fra : Christian Vejby Gund~

Dato : 27-02-01 18:59

Jeg har lige fået en masse unger, og i den forbindelse kunne det være rart,
hvis der var en, som kunne repost den artikel, der var for noget tid siden
med guppy'er...

Jeg er også interesseret i at få information omkring micro orm, og hvordan
disse dyrkes/avles ?!? Da jeg har læst i den her NG, at det er godt til
yngel...

- Christian Gundersen

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-02-01 20:41

Christian Vejby Gundersen <cvg@cs.auc.dk> skrev i en
> [...]
> disse dyrkes/avles ?!? Da jeg har læst i den her NG, at det er godt til

Gyppi unger er næsten for store til microorm, iøvrigt æder de hvad der
bliver budt.

Carsten

Fra : Karsten Plesner

Dato : 28-02-01 07:13

> Gyppi unger er næsten for store til microorm, iøvrigt æder de hvad der
> bliver budt.

Det er rigtigt, at guppyunger spiser næsten hvad som helst, men selv voksne
guppyer tager mikroorm med stor fornøjelse.

M.v.h.
Karsten

Fra : Karsten Plesner

Dato : 28-02-01 07:20

> Jeg er også interesseret i at få information omkring micro orm, og hvordan
> disse dyrkes/avles ?!? Da jeg har læst i den her NG, at det er godt til
> yngel...

Jeg dyrker mikroorm i små plasticbeholdere på 1,5 dl med låg, hvori jeg har
har lavet nogle små huller med en nål (hvis hullerne bliver for store, kan
kulturen blive et yndet ynglested for f.eks. bananfluer). I beholderen kommer
jeg en cm havregryn, en knivspids tørgær og vand indtil det har en konsistens
som en tyk grød (må lige netop ikke løbe). Her tilsætter jeg en smule mikroorm
fra en eksisterende kultur. Efter 4-5 dage ved stuetemperatur kravler store
mængder mikroorm op ad beholderens sider, og jeg kan begynde at fodre med dem.
Jeg sætter nye kulturer over ca. hver 3. uge.

M.v.h.
Karsten