XHTML & CSS editor
Fra : Teta

Dato : 28-10-02 17:17

Hej,

Nu er jeg ikke den største haj til XHTML & CSS

Í dag vedligeholder jeg min hjemmeside manuelt - uden brug af nogle smarte
værktøjer.

Men findes der ikke en editor, hvor man kan tegne og male en side, som så
efterfølgende gemmes i henholdsvis en html - og en css-fil.

Jeg har prøvet både FrontPage og dreamweaver... De er for store og vil
bestemme

Hilsen
Henrik

Fra : Charlotte Gørtz

Dato : 28-10-02 17:34

Teta wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> efterfølgende gemmes i henholdsvis en html - og en css-fil.
>
> Jeg har prøvet både FrontPage og dreamweaver... De er for store og vil

Hej

Der er en der hedder NotePad light: http://www.html.dk/software/00060/
Jeg bruger også stadig NotePad, men er ved at overveje at bruge Note Pad
Light. Den virker ikke som om den vil tage magten og fylde alt mulige
mærkelige koder i.

Charlotte

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Charlotte Gørtz

Dato : 28-10-02 17:37

> Der er en der hedder NotePad light: http://www.html.dk/software/00060/

Rettelse ! "NoteTab Light" hedder den, hovsa

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-10-02 21:36

Teta skrev:

> Men findes der ikke en editor, hvor man kan tegne og male en
> side, som så efterfølgende gemmes i henholdsvis en html - og
> en css-fil.

Du leder altså efter en wysiwyg-editor...

> Jeg har prøvet både FrontPage og dreamweaver... De er for
> store og vil bestemme

....som ikke må bestemme (hvad er det i øvrigt du gerne selv vil
bestemme). Det er ikke så let - hvis du skal have et "tegn-og-mal"-
program bliver det nødt til at tage kontrol over en hel del af
designet, hvis det skal virke fornuftigt. Dreamweaver skulle være
en af de absolut bedste grafiske html-editorer - hvis den ikke kan
give dig hvad du efterlyser, så tror jeg ikke det er en grafisk
editor du er ude efter.

Der er mange programmer som kan hjælpe med kodeskrivning - typisk
ved farvemarkeringer, tageditorer, autocomplete o.l. Der er
temmelig stor forskel på at redigere HTML med sådan et program
sammenlignet med Notepad.

Jeg anvender selv Macromedias Homesite der er en glimrende "non-
wysiwyg" editor (den følger med som sidekick til Dreamveawer men
kan også købes separat).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)