ormekur
Fra : Jørgen

Dato : 28-10-02 16:13

Hej

Hvad synes i er bedst at bruge mod spolorm,
pasta- eller i tabletter form, til en hund der er 2
år. gl.

Jørgen

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 28-10-02 16:16

Jeg vill nok bruge pillerne, pastaen har det med at lande alle andre steder
end i hundens mund.
I øvrigt er det vel noget du kan spørge dyrlægen om når du får recepten på
ormemidlet.
Hilsen Vibeke

Fra : Gjøl

Dato : 28-10-02 17:22

V.Lerche & S.Andersen wrote:
> Jeg vill nok bruge pillerne, pastaen har det med at lande alle andre
> steder end i hundens mund.

Jeg ville også bruge tabletter, det er hurtigt at lægge dem bag på tungen og
så gnubbe lidt på halsen af hunden.
De er med garanti nede hvor de gør gavn.

^^
\ /
¨

Fra : x Vuf x

Dato : 06-11-02 21:58

Mon, 28 Oct 2002 17:21:40 +0100, Gjøl wrote:

>Jeg ville også bruge tabletter, det er hurtigt at lægge dem bag på tungen og
>så gnubbe lidt på halsen af hunden.
>De er med garanti nede hvor de gør gavn.

Jeg plejer at gi tabletter i en klump leverpostej.
Der har aldrig været vrøvl med at ta' piller her i huset!

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com

Fra : JFB

Dato : 07-11-02 07:50

Jeg kan kun anbefale det med leverpostejen.

Lige for tiden er min Bilbo (lab/flat-bl.) i gang med en penicillinkur og
pillerne er enorme. Alligevel sidder han pænt og savler hver morgen for at
få sin "godbid". Jeg har så 2 klumper leverpostej til ham. Den første (med
pillen indeni) glider ned som et effektivt lyn, for jeg har jo en lidt
større klump mere, som han da ikke vil vente alt for længe på - eller gå
glip af

Hilsen Jette B

Fra : Winther

Dato : 28-10-02 20:32

"Jørgen" <j.bodholdt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvad synes i er bedst at bruge mod spolorm,
> pasta- eller i tabletter form, til en hund der er 2
> år. gl.
>
> Jørgen

Hvem siger, din hund har orm. Det anvendes efterhånden mest til hvalpe og
diegivende tæver. Min dyrlæge ville ikke ordinere til min schæfer på 3 år,
da han mente det var usandsynlig at den havde orm, og henviste til nogle
undersøgelser. Dyrlægerne må ikke bare udskrive ormemidler længere pga.
resistens. Der skal ikke behandles med mindre der forekommer æg og/eller orm
i afføringen, med mindre det er hvalpe eller drægtige/diegivende tæver.

Vh. Winther

Fra : Jørgen

Dato : 29-10-02 14:21

Jeg har selv set en spolorm i afføringen,
hos min schæfer på 2 år.
Jeg ved god at voksne hunde normal udvikler en
modstandskraft, så det vil nok ikke forekomme igen,
-måske

Jørgen og Nico

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 29-10-02 14:51

> Jeg har selv set en spolorm i afføringen,
> hos min schæfer på 2 år.
> Jeg ved god at voksne hunde normal udvikler en
> modstandskraft, så det vil nok ikke forekomme igen,
> -måske

og så er der kun et at gøre .. kontakt dyrlægen og få en recept hos
ham .. han ved hvilket middel der er bedst og du kan jo så spørge ham
om piller eller pasta er bedst .. selv foretrækker jeg piller til
hunde ... men dyrlægen slipper du ikke uden om .. han skal skrive
recept da man ikke bare kan få ormekure i håndkøb mere ..
hejhils fra Ami