Mere hjælp til tegnoversigt i mac
Fra : Forlaget åløkke

Dato : 28-10-02 15:13

Takker for hjælpen indtil nu, det har været en hjælp.

Nu mangler jeg bare at finde det tyrkiske layout, problemet er at jeg ikke
kan finde noget på apple's hjemmeside omkring dette, ej heller ikke et
download.

Problemet ligger i at jeg har 3 meget specielle tegn: et s med et omvendt c
under, et i uden prik og et g med et v ovenpå.
Disse findes ikke i de landes keyboard layout jeg har.

er der nogen der har en ide om hvad jeg kan gøre, evt. maile direkte til mig
alokke@mail.dk

Takker

Carsten Madsen

Fra : Niels Chr. Bøgh

Dato : 28-10-02 15:19

Du skal have fat i "PopChar Pro" her:
http://www.macility.com/products/popcharpro/

Hilsen fra Niels

Fra : Terje Rydland

Dato : 28-10-02 15:30

> [...]

> under, et i uden prik og et g med et v ovenpå.
> Disse findes ikke i de landes keyboard layout jeg har.

Du må ha tilsvarende font også, men det burde ikke være noe problem -
tegnene finnes både i Palatino og Helvetica (og dermed sikkert i andre
standard fonter).
Jeg fikk dem i hvert fall fram når jeg valgte tyrkisk tastaturlayout
(som jeg har tilgang på - jeg har ikke gjort noen spesialinnstallasjon -
dermed burde du ha det også). Ser du de tyrkiske tastaturlayoutene (de
benytter Unicode)?
Støtter tekstbehandleren din Unicode?

Terje