MS Windows
briani 27239
Noget jeg skalvære opmærksom på??
Fra : Morten Christensen

Dato : 28-10-02 14:19

Hej! Jeg kører i øjeblikket WinXP på min Pc, hvor både drev c og d er FAT32.
Nu skal jeg til at køre den op igen og regner så med at formattere C som
NTFS. Er der noget jeg skal være opmærksom på i forbindelse med det??

Og kan det fint køre, selv om mit d-drev stadig er fat32.

Det skal nok lige siges, at det er to diske, som et sat til RAID-0 og
derefter har jeg så lavet partitions.

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 28-10-02 17:38

Du skal lige huske på at en NTFS-partition ikke er umiddelbart
tilgængelig fra DOS...

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 29-10-02 01:24

Morten Christensen skrev i
> Er der noget jeg skal være opmærksom på i forbindelse med det??

At hvis du får den ide at formatere dit C-drev som er ntfs fra en dos
diskette
med kommandoen format c: så går det ud over D-drevet som er fat32
Dos kan ikke udmildbar se en ntfs-paration så tager den bare den næste
i rækken hvis det er en fat-paration.

mvh
Henning

Fra : Morten Christensen

Dato : 29-10-02 14:46

Okay,det husker jeg så. Men hvis jeg bare bruger min WinXP installation til
at formattere C med hvis jeg f.eks. skal re-installere, så sker der ikke
noget med D-partitionen, eller hvad?

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 30-10-02 01:40

Morten Christensen wrote:
> Okay,det husker jeg så. Men hvis jeg bare bruger min WinXP
> installation til at formattere C med hvis jeg f.eks. skal re-
> installere, så sker der ikke noget med D-partitionen, eller hvad?

Nej, det er den korrekte måde at gøre det på.

mvh
Henning