Internt netværk og Adsl
Fra : JMN

Dato : 28-10-02 14:24

Hej med jer

Ved ikke helt om det er denne grupper eller eller den med Xdsl, men prøver
her.

Jeg har idag bestilt Adsl hos TDC.

Jeg har internt netværk mellem 2 pc'ere. Når nu jeg får adsl, så tilslutter
de vel via mit netkort.

Hvad så med mit interne netværk ?

Er der så noget med en switch-boks eller lign. der kan hjælpe her ?

vh.
Jørgen

Fra : Mads Bahrt

Dato : 28-10-02 15:27

JMN wrote:

> [...]
> de vel via mit netkort.
>
> Hvad så med mit interne netværk ?
>
> Er der så noget med en switch-boks eller lign. der kan hjælpe her ?

Først er du i hvert fald nødt til at fortælle hvilket produkt du har
bestilt: Netexpress ADSL, Bredbånd ADSL, Boomtown ADSL eller ProAccess ADSL.

--
It's not ROT-13 - it's danish.

Fra : Bulldog

Dato : 28-10-02 15:44

"JMN" skrev d. 28-10-02 14:24 dette indlæg :
> [...]
> de vel via mit netkort.
>
> Hvad så med mit interne netværk ?
>
> Er der så noget med en switch-boks eller lign. der kan hjælpe her ?

Nu skriver du ikke meget om hvad det er du har bestilt hos TDC, men hvis
det er en bredbånd med dynamisk IP og der er vidst nok 2 med standart,
er det nok med en switch, men er det med fast IP, er du også nød til at
have en router med på, så det er den der har din IP ud af til og den
tildeler så det antal IP´er der er brug for på LAN-siden.
Det er også en mulighed at installere et netkort mere i den ene PC, og
så lade den styre det for dig, men det kræver så at denne PC er tændt
for at den anden har mulighed for at komme på nettet.

Jan

http://www.kandu.dk/

Fra : Svend

Dato : 28-10-02 21:12

Klip
> [...]
> så lade den styre det for dig, men det kræver så at denne PC er tændt
> for at den anden har mulighed for at komme på nettet.

Klip

Det har fungeret fint hos os i et 1/2 års tid, bortset fra et nedbrud
forleden.
Hvis ellers de to PC-er kan se hinanden, og deling af printer virker, er der
kun tilbage at installere "deling af internet forbindelse" efter ADSL
installationen.
Det er rigtig nok at PC 1 skal være tændt for at PC 2 kan komme på nettet,
men PC 2 tændes jo kun når der er "kø" for at komme til en maskine...

mvh
Svend

Fra : jsmogens

Dato : 28-10-02 22:15

Hvis det er bredbånd med dynamiske IP-adressser virker nettet. Det kan være
at du bliver nødt til at installere ipx/netbios, særligt hvis xp.erne er
forskellige sprog. Spørg mig ikke hvorfor...
Du kan købe op til 6 dyn. ip-adr.
---
hilsen
jsmogens