Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Prisspørgsmål på Canon AE Finder FN (til F~
Fra : Stephan Aller, OZ1TM~

Dato : 28-10-02 13:51

Jeg har fået en pris at vide fra min fotohandler på 870 kr på en helt ny
søger (AE Finder FN). Den gamle har fået nogle buler og skrammer så, der er
en plastplade der ligger løst og roder rundt i søgeren. Han påstår det ikke
kan repareres

Er 870 kr at tage rumpetten på folk, eller er det en reel pris.

Venlig hilsen
Stephan Aller

Fra : Stephan Aller, OZ1TM~

Dato : 28-10-02 14:40

Jeg havde misforstået noget...

Det er selve "kappen", altså selve søgerhuset der bliver fornyet. Selve
indmaden bliver genbrugt fra den gamle søger. Dette her er med arbejdsløn,
moms osv.

Stephan Aller

Fra : Jens Bjørn

Dato : 03-11-02 01:02

Hej Stephan

Nogle mennesker er klodsede, andre ligegyldige og nogle uheldige når de får
givet deres fotoudstyr et gok!
Uden at den plasticplade er på plads vil din AE finder ikke være beskyttet
mod støv, snavs, fugt eller
i værste fald vand.
Din finder har fået et gok i toppen af finderen, og den kan ikke rettes op,
så plasticpladen kan sættes på
plads. Derfor er værkstedet nødt til at skifte hele svøbet, og prisen er OK
på et så dyrt kamera!
Alternativt vil jeg anbefale dig at sætte et stykke tape for hullet, hvis
primære formål er at give lys til
lukkertidsindikatoren, som bruges til at aflæse eksponeringstiden ved
blændeprioriteret tidsautomatik.

Hilsen Jens