Efterlysning af 70'er nummer
Fra : celeborn

Dato : 28-10-02 12:41

Hej gruppe

Herinde er der nogle 'knaldhamrende' dygtige mennesker med en hukommelse som
en elefant, så jeg prøver at spørge her.

I slutningen af 70'erne var der et tv-drama i 3 dele. Fransk iøvrigt. Det
var et godt nummer der blev spillet til den serie, men hva f..... hedder
det?

Serien handlede om en ung mand der ville hævne drabet på sin forlovede. De
kom gående på en plads og oppe i luften var der en privatflyver med et
'overrislet' selskab, der smed en flaske ud af flyveren. Den ramte pigen, og
den unge mand svor at tage hævn over deltagerne i flyveturen. Han slog deres
nærmeste ihjel på årsdatoen.
Den sidste prøvede at flygte tværs over Stillehavet på dagen, men overså
noget med passage af datolinien.

Selve serien var ret god, men nummeret der blev spillet var super. Hvad hed
det?

Håber nogle kan hjælpe.

mvh
Bo

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 28-10-02 12:49

celeborn wrote:
> Hej gruppe
>
> Herinde er der nogle 'knaldhamrende' dygtige mennesker med en
> hukommelse som en elefant, så jeg prøver at spørge her.

Tak for tilliden

> I slutningen af 70'erne var der et tv-drama i 3 dele. Fransk iøvrigt.
> Det var et godt nummer der blev spillet til den serie, men hva f.....
> hedder det?

Hvis du ikke får hjælp her kunne det evt. være en ide at se, om du kan finde
ud af, hvad serien hed, f.eks. på IMDB eller i news:dk.medier.tv. Så bliver
det en del nemmere at finde nummeret.

/Nikolaj

Fra : celeborn

Dato : 28-10-02 12:55

"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
finde
> ud af, hvad serien hed, f.eks. på IMDB eller i news:dk.medier.tv. Så

Jeg tror ikke IMDB kan hjælpe da det var en tv-serie, men jeg iler med at
forespørge dk.medier.tv.

Bo

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 28-10-02 13:11

celeborn wrote:
> Jeg tror ikke IMDB kan hjælpe da det var en tv-serie

Tjoh, til dels, selvom det ikke er dens største force. Se f.eks.
http://us.imdb.com/Title?0220261

>, men jeg iler
> med at forespørge dk.medier.tv.

De har nok bedre overblik over, hvilke franske serier, der blev vist på TV i
70'erne, hvilket IMØ er det væsentligste element i spørgsmålet.

/Nikolaj

Fra : celeborn

Dato : 28-10-02 21:39

> [...]
> 70'erne, hvilket IMØ er det væsentligste element i spørgsmålet.
>
> /Nikolaj
>
> Sådan Nikolaj. Hjælpen var i dk.medier.tv.
Serien hed Stævnemøde i Sort, og nummeret hedder det samme, med Musik af
Delerue/Vilar, og nummeret findes ikke på plade, men er skrevet udelukkende
til serien.
Tror du nogen kan hjælpe?

Bo