8X AGP og DDR400 (PC3200) understøttelse
Fra : Alan

Dato : 28-10-02 13:04

Nogen der ved hvornår vi kan forvente bundkort med 8X APG, og chipset der
understøtter DDR400 (PC3200) ram?

For det findes da vist ikke endnu, eller gør det?

Jeg har planer om at stykke et P4 system sammen i den nærmeste fremtid.
Dette vil blive første gang jeg selv sætter et system sammen af nøje
udvalgte komponenter ud fra de råd eksperterne i de forskellige
nyhedsgrupper ryster ud af ærmet.

--
Venlig hilsen
Alan

Fra : SH

Dato : 28-10-02 15:11

De findes allerede... Jeg har selv et Soyo KT400 Dragon Ultra... Der
understøtter begge dele...

Fra : Alan

Dato : 28-10-02 16:02

"SH" <mr_bubbi@hotmail.com> wrote in message
> De findes allerede... Jeg har selv et Soyo KT400 Dragon Ultra... Der
> understøtter begge dele...

Tak for svaret. Det bundkort er jo til AMD. Jeg vil have et Pentium4 baseret
system.

--
Venlig hilsen
Alan

Fra : Alan

Dato : 28-10-02 17:13

Jeg har nu kigget lidt grundigere på Soyo hjemmeside, og de har også
bundkort til P4 som understøtter både DDR400 (PC3200) RAM, 533 MHz FSB og 8X
AGP. F.eks. dette kort:

SY-P4X400 DRAGON Ultra Platinum Edition

Endnu engang tak for dit svar SH

--
Venlig hilsen
Alan

Fra : Lars Hjortø

Dato : 28-10-02 15:35

> [...]
> Dette vil blive første gang jeg selv sætter et system sammen af nøje
> udvalgte komponenter ud fra de råd eksperterne i de forskellige

Hej Allan

Jeg mener at Soltek ATX SL-85ERV2 som jeg selv har planer om at investere i
understøtter både PC3200 RAM, 533 MHz FSB og 8X AGP, men med hensyn til RAM
skal du lige konsultere deres hjemmeside for at være sikker på at du får
købt de rigtige moduler.

Venlig hilsen Lars.

---

Fra : Alan

Dato : 28-10-02 16:21

"Lars Hjortø" <lars.hjortoe@post2.tele.dk> wrote in message

> Hej Allan
>
> Jeg mener at Soltek ATX SL-85ERV2 som jeg selv har planer om at investere
> understøtter både PC3200 RAM, 533 MHz FSB og 8X AGP,

Tak. Det ser interessant ud det vil jeg studere nærmere. Hvis jeg skal købe
nu bliver CPU'en nok en Pentium4 Northwood2 2.533GHz In-a-Box.

Håber ikke at der er nogen problemer med VIA P4X400A (VT8754 CE Version +
VT8235) chipsettet.

Det var godt du lige tippede mig om at checke hvilken ram der kan bruges.

Det var min plan at købe et 512MB Samsung modul, men så vidt jeg kan forstå
af deres hjemmeside kan man kun bruge Samsungs 256MB moduler. Og man kan
yderligere kun udnytte 2 dim slots hvis man ønsker at bruge DDR400 ram
(PC3200).

Så jeg må nok vælge et A-Data DDR400 (PC3200) 512MB modul som skulle kunne
bruges. Så har jeg mulighed for at opgradere med mere ram hvis jeg skulle få
brug for det.

Håber jeg det er rigtigt forstået.

--
Venlig hilsen
Alan

Fra : Michael Holm

Dato : 28-10-02 16:30

Personligt syntes jeg at det er fjollet at bruge de ekstra penge på en
2.53Ghz processor, når 2.4Ghz koster en tusse mindre, og også fås med 533Mhz
bus.

--Michael

Fra : Alan

Dato : 28-10-02 16:36

"Michael Holm" <Michael@Holm.org> wrote in message
> Personligt syntes jeg at det er fjollet at bruge de ekstra penge på en
> 2.53Ghz processor, når 2.4Ghz koster en tusse mindre, og også fås med
533Mhz
> bus.

Ja jeg har gjort mig overvejelser om hvorvidt det skulle være 2.4Ghz eller
2.53Ghz.

Ifølge www.edbpriser er prisforskellen altså kun kr. 425

--
Venlig hilsen
Alan

Fra : Lars Hjortø

Dato : 28-10-02 20:28

"Michael Holm" <Michael@Holm.org> skrev i en meddelelse
> Personligt syntes jeg at det er fjollet at bruge de ekstra penge på en
> 2.53Ghz processor, når 2.4Ghz koster en tusse mindre, og også fås med
533Mhz
> bus.

Ahhh, det er vist heller ikke helt rigtigt at den koster en tusse mere,
forskellen er 425,- og de kan da begge fås med 533 MHz FSB... At jeg så
alligevel er enig med dig i at det ikke er prisforskellen værd er så en
anden sag.

Venlig hilsen Lars.

---

Fra : Michael Petersen

Dato : 28-10-02 16:32

Alan skrev i meddelelsen ...

> [...]
>nu bliver CPU'en nok en Pentium4 Northwood2 2.533GHz In-a-Box.
>
>Håber ikke at der er nogen problemer med VIA P4X400A (VT8754 CE Version +

hvad er det smarte i at benytte Via chipset, sammen med Intel CPU?

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Per Frederiksen

Dato : 28-10-02 21:37

her reklamerer de med DDR433 RAM

http://www.prcdata.dk/

hvilket måske kunne være et godt alternativ.

Har ikke selv erfaringer med den Ram.

mvh

Fra : Joe Sandøe

Dato : 30-10-02 00:43

> [...]
> Dette vil blive første gang jeg selv sætter et system sammen af nøje
> udvalgte komponenter ud fra de råd eksperterne i de forskellige

Det er ikke lige fordi DDR400-bundkort for så mange rosende ord med på
vejen, lige i henhold til den funktion, læs eventuelt :
http://www.tweakup.dk/articleShow.php?articleId=16&languageId=dk&PHPSESSID=5
dee1063368452b10353f1e459538e80

Jeg har også læst nogle andre test af DDR400 bundkort (kan godt være at det
kun var Athlon), men jeg kan ikke huske referencerne :-/
VH Joe

Fra : Alan

Dato : 30-10-02 02:03

"Joe Sandøe" <joe*fjern*@tv.dk> wrote in message

> Det er ikke lige fordi DDR400-bundkort for så mange rosende ord med på
> vejen, lige i henhold til den funktion, læs eventuelt :

> [...]

Næh, det ser lidt nedslående ud. Jeg er spændt på at se en test af ASUS
P4SDX SiS655 Dual DDR333 P4 mainboard når det engang bliver tilgængeligt,
hvilket forventes at blive engang midt i november.

Så vidt jeg har forstået skulle det teoretisk kunne måle sig med et RDRAM
PC1066 baseret system, eller komme tæt på, måske endda løbe fra det.

Vi når nok at få overstået nytåret før jeg får besluttet mig for hvilket
bundkort jeg skal kaste mine penge efter.

Tak for linket, det var interessant læsning.

--
Venlig hilsen
Alan