Belastning af Cisco Catalyst switch
Fra : Palle Højmark

Dato : 28-10-02 11:01

Hi NG

Er her nogen der kender kommandoer til at få vist belastning på en Cisco
Catalyst switch ?
Jeg mangler en eller anden slags indikation eller procent-visning for CPU,
MEM og Interface forbrug/belastning.
Jeg har ikke fysisk adgang til switchen, så den lille knap på forsiden af
switchen er ikke tilgængelig.
:)
Det er en IOS baseret switch.

--
Mvh. Palle Højmark

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-10-02 11:06

On 28 Oct 2002 11:00:53 +0100, "Palle Højmark"
<julle018@hotmail.com> wrote:

> Er her nogen der kender kommandoer til at få vist belastning på en Cisco
> Catalyst switch ?

Det afhænger af, hvilken belastning, man er interesseret i.

> Jeg mangler en eller anden slags indikation eller procent-visning for CPU,

'sh proc cpu'.

Men det er ikke voldsomt interessant, hvad CPU-belastningen er på
en switch, da forwarding af pakker foregår i hardware. Ca. 40%
belastning er fx. normalt for en kasse, der er stort set idle.

> MEM

'sh mem'.

> og Interface forbrug/belastning.

'sh int xy/z'