MS Windows
briani 27239
ME: Dir "_RESTORE" fylder 231MB
Fra : Jakob Bro Nielsen

Dato : 28-10-02 09:50

Hej!

Jeg kører Win ME på min alt for lille PC, og har i forsøget på at frigøre så
meget plads som muligt fundet ud af, at dir'et _RESTORE indeholder 231 MB
filer.

Dem kunne jeg godt tænke mig at slippe af med. Jeg har disablet "System
Restore" under Control Panel - System - Performance - File System
Properties - Troubleshooting.

Desuden har jeg forsøgt med hård hånd at slette filerne, men får ikke lov
(pga. en access violation).

Hvordan slipper jeg af med filerne?

Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen

Jakob Bro Nielsen

Fra : Gevaldi

Dato : 28-10-02 11:04

Jakob Bro Nielsen skrev:
> [...]
> lov (pga. en access violation).
>
> Hvordan slipper jeg af med filerne?
>
> Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe mig.

Slip helt af med _Restore biblioteket
Gå til kontrolpanel og åbn System, åbn fanebladet
Ydeevne og klik på Filsystem, åbn fanebladet Fejlfinding og sæt markering i Deaktiver Systemgendannelse. Genstart maskinen.

Efter genstart åbner du Regedit og går til nøglen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\
Services\VxD\VxDMon, og sletter følgende registreringsnøgle: VxDMon.
Bagefter kan du slette alle dine restoremapper. Det er muligt at de kommer tilbage når du tilføjer eller
fjerner programmer, men du kan roligt slette dem igen, de har ingen betydning.

Vær opmærksom på, at svartiderne for fanebladene i "Egenskaber for system/System properties"
stiger markant hvis omtalte nøgle slettes.

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Fra : Jakob Bro Nielsen

Dato : 29-10-02 09:57

Tak for det! Det virkede fuldstændigt som ønsket.

Mvh

Jakob