Soltek SL-75KAV med Athlon 1800XPprocessor
Fra : [8830] Peder Lisberg

Dato : 28-10-02 10:22

Jeg har store probs med at få dette til at fungere. Tilsyneladnede køre de
to enheder fint - det der er problemet er at ligemeget hvilket styresystem
jeg installerer, så er der problemer i en grad jeg ikke har oplevet
nogensinde før - windows(og dette uanset udgave(ME,2000,98SE)) kommer med
fejlangivelser i stor stil om manglende .dll filer - at registreringbasen
ikke er tilgængelig osv.

Hvad gør jeg??????

På forhånd tak!

Peder

Fra : KO

Dato : 28-10-02 09:25

"[8830] Peder Lisberg" <plisberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejlangivelser i stor stil om manglende .dll filer - at registreringbasen

Lyder nu meget mere som om det er rammen.
Find et prog. op nettet, der kan tjekke dine ram, eller prøv at underclocke
din PC

Fra : [8830] Peder Lisberg

Dato : 28-10-02 10:39

Hvad skulle underclockingen gøre??? Og hvor finder jeg det omtalte prog??

Peder

Fra : Mogens

Dato : 28-10-02 10:24

On Mon, 28 Oct 2002 10:38:42 +0100, "[8830] Peder Lisberg"
<plisberg@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>Hvad skulle underclockingen gøre???

At maskinen blver mere stabil.
Jeg får alle de problemer du nævner hvis jeg sætter
min T'bird 1200 til at køre 1466 MHz men sæter jeg
den ned til 1400 bliver den meget mere stabil .

Hvad hastighed kører din 1800XP med ?

mvh Mogens

Fra : [8830] Peder Lisberg

Dato : 28-10-02 11:48

Den kører 1610 mhz - hvilket vistnok ikke er så galt.

Der er mange probs med maskinen og jeg er ved at nå til et punkt hvor jeg
går ned i butikken med den - så må de sq få den op at køre*Grrrrrr*

Fra : Mogens

Dato : 28-10-02 10:48

On Mon, 28 Oct 2002 11:47:59 +0100, "[8830] Peder Lisberg"
<plisberg@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>Den kører 1610 mhz - hvilket vistnok ikke er så galt.

Næh, det er ikke galt, men den er stadig overclocket.
Prøv lige at sætte den til 1533 MHz som den er beregnet til.
Altså 11.5x på multiplyeren og 133 MHz FSB og se så om
ikke det hjælper. Så kan du jo altid prøve at sætte den
lidt op senere.

Det lyder nemlig somom der er et eller andet der ikke
bryder sig om den ekstra hastighed.

mvh Mogens

Fra : Mogens

Dato : 28-10-02 10:48

Og stil så lige dit ur til vintertid.

Fra : [8830] Peder Lisberg

Dato : 28-10-02 10:51

Ups....havde jeg ikke set - takker!!
Jamen jeg fortstår det simpelthen ikke. Det bliver monteret nyt i maskinen
og vupti - jeg kan ingenting få til at køre. Det er ovenikøbet Nyinstalleret
styresystem osv - så der er ikke lavet noget om hardwaremæssigt der kunne
have indflydelse på i forvejen installeret software!!!

Jeg fatter det ikke!!

Fra : Mogens

Dato : 28-10-02 11:07

On Mon, 28 Oct 2002 10:51:09 +0100, "[8830] Peder Lisberg"
> [...]

>styresystem osv - så der er ikke lavet noget om hardwaremæssigt der kunne
>have indflydelse på i forvejen installeret software!!!

Hvad er nyt ? CPU'en, motherboard eller hvad ?

Så snart du indstallerer noget nyt, så er der jo netop
stor mulighed for at et eller andet driller og når du så
samtidigt sætter CPU hastigheden lidt højere end den
er beregnet til, så kan det meget nemt gå galt.

Det er altid bedst at starte med den hastighed CPU'en
er beregnet til. Når man så er sikker på at det kører, så
kan man jo nemt sætte den lidt op.
Du skal jo også være sikker på at CPU'en ikke bliver
for varm. Højere hastighed = mere varme og det kan
også nemt få den til at gå ned.

mvh Mogens

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 28-10-02 11:15

[8830] Peder Lisberg <plisberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dbcf1b6$0$61095$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> to enheder fint - det der er problemet er at ligemeget hvilket styresystem
> jeg installerer, så er der problemer i en grad jeg ikke har oplevet

Du kan evt. prøve at gå i bios under PNP/PCI configuration. Sæt Reset
Configuration Data til Enabled mens du installerer Windows.Vent med at sætte
diverse indstikskort i maskinen før du har installeret Windows. Når Windows
kører kan du installere driverne til bundkortet samt sætte dine øvrige
indstikskort i. Når de er installeret så gå i bios og sæt Reset
Configuration Data
tilbage til disabled. Du skal også huske at slå det indbyggede
biosvirusprogram
fra under installationen.Jeg går ud fra at du har formateret harddisken
inden du
begynder. og at dit bundkort er version F1 og derover ; samt biosversion Q9
og derover.

Mvh. Finn

Fra : [8830] Peder Lisberg

Dato : 28-10-02 11:39

Jeg har besluttet mig for at aflevere skidtet til forhandleren af mobo og
cpu - han har tilkendegivet at han gerne vil få det op at køre for mig - og
det skal han få lov til!!

Tak til Mogens, KO og Finn for Jeres svar og for at I ville bruge tiden til
at gøre det.

mvh.