ECS K7VTA3 eller alternativ
Fra : KO

Dato : 28-10-02 08:28

Skal samle en PC, og bundkortet er her jo et oplagt sted at sparer. Den skal
adrig overclockes. Har kik på et ECS K7VTA3, men er der andre alternativer
som er bedre?

Gerne et stabilt bundkort med lyd og lan.
Skal bruges til en AMD 2k Mhz XP CPU

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 28-10-02 12:11

KO wrote:

> Skal samle en PC, og bundkortet er her jo et oplagt sted at
> sparer.
<snip>

Nej.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : KO

Dato : 28-10-02 12:27

> <snip>
> Nej.

OK. Det vidste jeg godt, men jeg mente nu også mere med raid og alt det, da
det ikke skal bruges. Desuden er ECS bundkort generalt OK til prisen. Men
jeg tror nu jeg har udset mig et Asus A7v8x.... Umiddelbart det bedste køb
jeg kunne finde med audio og lan....

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 28-10-02 12:56

KO wrote:

<snip>
> [...]
> generalt OK til prisen. Men jeg tror nu jeg har udset mig et
> Asus A7v8x.... Umiddelbart det bedste køb jeg kunne finde med

Jeg har blandede erfaringer med ECS, hvis man får et der virker,
så virker det bare, får man derimod et der ikke gør, så har man
et ustabilt system, og en forhandler der skal overbevises om en
defekt. Har man en god forhandler er det ikke noget problem, men
hvis man kan betale 200,- mere i indkøb og så helt slippe for
det...

Asus A7V8X kender jeg ikke, men det er sikkert fint nok. Meget
mod min vilje måtte jeg købe et A7V266-C til min kones maskine
(jeg køber ellers af princip ikke Asus, men det var for billigt
til at jeg kunne lade være når jeg er på SU...), og det har,
bortset fra det sædvanlige problem med temp.-målingerne, kørt
perfekt fra første sekund.

Håber du får en god, stabil maskine

Fra : Santa Xcaze \(J. Roh~

Dato : 28-10-02 14:27

SNIP

Kan kun give gode anbefalinger omkring ecs. Vi bruger dem til de fleste
PC'er og de er stabile og billige. Nu har jeg dog aldrig prøvet et med via
chipsæt, men har selv overvejet at købe overnævnte bundkort :)