Camping PAS
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 28-10-02 00:13

hejsa

Kan man ikke få lov at campere på campingpladser i DK uden et Camping pas ?
Hvad dækker et camping pas over ?

Grunden til jeg spøger er, at vi her i år er begyndt at campere med en ny
indkøbet CV, men for nogle år tilbage da jeg rejste på Interrail, blev vi
også opfordret til at købe et Internationalt Camping pas.

Men godav do. Vi havde den aldrig oppe af lommen, dvs. vi prøvede men de
ville ikke kendes ved den noget sted, nej de ville kontrolere vores PAS og
se om vi lignede os selv.
Her taler jeg om lande som Grekenland, det tidligere Jugolsavien, og
Italien.

Hvad med resten af europa, f.eks Frankrig, Tyskland. hvordan forholder de
sig til Camping Passet. Har det ændret sig siden jeg var på Interrail, det
var først i 80érne.

--
Jan Damkjær Dahl
97523420

Fra : Carsten Stage

Dato : 28-10-02 07:06

Jan Damkjær Dahl <jdd@worldonline.dk> wrote:

> Kan man ikke få lov at campere på campingpladser i DK uden et
Camping
> pas ?

Det er et krav, at du har et gyldigt campingpas, når du vil overnatte
på en campingplads i Danmark.

> Hvad dækker et camping pas over ?

Det letteste er at læse om de forskellige campingpas på henholdsvis
CampingStuff og Hanses Campingsider:

http://www.hansj.dk/index.asp

http://www.hanses-campingsider.dk/

> Grunden til jeg spøger er, at vi her i år er begyndt at campere med
> en ny indkøbet CV,

Tillykke med det - og god fornøjelse.

> men for nogle år tilbage da jeg rejste på
> Interrail, blev vi også opfordret til at købe et Internationalt
> Camping pas.

Du bør have et campingpas, der nogle steder vil give dig rabat på
overnatningerne og endelig er der også knyttet en forsikring til
kortene.

> ... nej de ville kontrolere
> vores PAS og se om vi lignede os selv.
> Her taler jeg om lande som Grekenland, det tidligere Jugolsavien, og
> Italien.

Det vil du stadig kunne opleve i udlandet.

> Hvad med resten af europa, f.eks Frankrig, Tyskland. hvordan
> forholder de sig til Camping Passet.

Jeg selv bruger et campingpas og har kun måtte bruge det som
legitimation på pladserne.

Med venlig hilsen,
--
Carsten Stage

Bruger du OE, så brug denne: http://flash.to/oe-quotefix

Fra : GiWeo

Dato : 28-10-02 08:29

Hejsa

>Kan man ikke få lov at campere på campingpladser i DK uden et Camping pas ?
>Hvad dækker et camping pas over ?

Officielt NEJ, men forhør dig på pladsen.

Ved forudbetaling er der mange der "glemmer" at checke passet....

--

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links, Politiscanner og PMR-446 walkie på

Fra : Neggud

Dato : 30-10-02 00:37

"Jan Damkjær Dahl" skrev d. 28-10-02 00:13 dette indlæg :
> hejsa
>
> Kan man ikke få lov at campere på campingpladser i DK uden et Camping
pas ?
NEJ DET KAN DU IKKE - BORTSET FRA EN RÆKKE BONDEGÅRDSCAMPINGPLADSER I
JYLLAND, SOM IKKE ER TILSLUTTET CAMPINGRÅDETS STJERNEDIKTATUR.
> Hvad dækker et camping pas over ?
ET ID OG ADGANGSKORT TIL AT MÅTTE OVERNATTE PÅ EN CAMPINGPLADS. IDEEN ER
GOD NOK - DET BETYDER NEMLIG AT HVIS MAN IKKE OPFØRER SIG ORDENTLIGT, SÅ
KAN CAMPINGVÆRTEN INDDRAGE PASSET OG UØNSKEDE ELEMENTER HAR DERMED IKKE
MULIGHED FOR AT ØDELÆGGE STEMNING OG MILJØ PÅ NOGEN PLADSER OVERHOVEDET.

> [...]
vi
> også opfordret til at købe et Internationalt Camping pas.
NEJ DU HAR RET - DET ER EN ALMINDELIG ERFARING AT MAN I UDLANDET IKKE
VIL SE CAMPINGPAS. I TYSKLAND KUN I 50% AF TILFÆLDENE I EN NYLIG AFHOLDT
FERIE OG DER BLEV DET SKANDINAVISKE BILLIGE PAS GODKENDT.

> [...]
PAS og
> se om vi lignede os selv.
> Her taler jeg om lande som Grekenland, det tidligere Jugolsavien, og
LÆS VIDERE HEROM PÅ http://hanses-campingsider.dk/campingpas.htm DU VIL
SE AT DU KAN SLIPPE MED 85 KR OG VÆRE HELGAREDERET.

http://www.kandu.dk/

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 02-11-02 22:02

"Neggud" <Neggud.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> pas ?
> NEJ DET KAN DU IKKE - BORTSET FRA EN

Er det nødvendigt at råbe får helt ondt i hovedet

Hilsen

Johnny