Baggrund ved "hover"..CSS
Fra : Robert

Dato : 28-10-02 00:00

Hej
Jag har lavet min første hjemmeside med CSS.
Kan man sætte en kode ind så baggrunden fylder hele rammens bredde?
Menuen sidder i en frame der er 170 px.
Robert

A:hover {
font-family: Arial;
font-size: 12px;
background: red;
text-decoration: none; }

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-10-02 00:15

"Robert" <rop@[fjernes]bhes.dk> skrev :

>Jag har lavet min første hjemmeside med CSS.
>Kan man sætte en kode ind så baggrunden fylder hele rammens bredde?
>Menuen sidder i en frame der er 170 px.

A:hover {
font-family: Arial;
font-size: 12px;
background: red;
display: block;
width: 170px;
text-decoration: none }

Du kan også vælge 100% i stedet for 170px

Fra : Robert

Dato : 28-10-02 00:25

Tak for hjælpen. Det virker som sådan godt.
Men hvorfor står mine menupunkter og hopper når jeg peger på dem (det virker
uroligt).

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-10-02 01:36

"Robert" <rop@[fjernes]bhes.dk> skrev :

>Men hvorfor står mine menupunkter og hopper når jeg peger på dem (det virker
>uroligt).

Fordi det er lavet om til block element og derfor forsøger at
lave et dobbelt linjeskift.

Undlad <br>, der kommer automatisk linjeskift.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-10-02 01:40

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev :

>Fordi det er lavet om til block element og derfor forsøger at
>lave et dobbelt linjeskift.
>
>Undlad <br>, der kommer automatisk linjeskift.

Du skal også lige huske, at lave det til blockelement, når det
ikke er hover, der bruges.

Altså flg. skal også stå i css
A:link {
font-family: Arial;