Lugt af svovlbrinte i varmt vand
Fra : Dan Andersen

Dato : 27-10-02 22:45

Det varme vand fra min svigerfars oliefyr med indbygget tank lugter fælt af
svovlbrinte. Det skal, lige siges, at der ikke bliver tappet varmt vand i
længere tid > 3 uger, idet min svigerfar er kommet på plejehjem.
Hvad skyldes den lugt og hvad kan det være tegn på.
Hvorledes fjernes denne lugt eller årsagen til dette?

--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk - www.oscar4sale.dk -
www.bastetogbundet.dk - www.cafezugarbaby.dk - www.damatic.dk

Fra : Regnar Simonsen

Dato : 28-10-02 09:28

Dan Andersen skrev :
> [...]
> Hvad skyldes den lugt og hvad kan det være tegn på.
> Hvorledes fjernes denne lugt eller årsagen til dette?

Lugten skyldes sandsynligvis bakteriedannelse i varmvandtanken.
Dette er et problem, der kan opstå af og til - specielt hvis vandflowet er
lavt.
Man kan måske løse problemet ved at lade det varme vand løb et stykke tid -
ca 10 minutter - for derefter at sætte temperaturen på tanken op til 60-70
grader et døgns tid. Husk at sætte temperaturen ned igen (og vær forsigtig
med det varme vand).
Problemet kan komme igen senere, og evt. skal man overveje at udskifte
varmvandsbeholderen.

--
Hilsen
Regnar Simonsen