Farveskema på katte+ Regler med Hvide katt~
Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 27-10-02 22:46

Hej

Jeg ville høre om der var nogen der kendte en side på nettet hvor der var et
farveskema, hvor man kunne se hvad farve ens killinger ville blive alt efter
hvad man parrede med hinanden.

Jeg har selv et linksfra en perser side, men af en eller anden grund så fr
jeg altså ikke det hele med når jeg printer ud, så............*S*

Måske der er nogen der kan hjælpe ang. vores nye mis, som er hvid, han har
fået lavet hans høreattest som er påført bag på stamtavlen, men hvis han
skal bruges til avl senere, skal han så chippes/øretatoo ? og skal det gøres
inden en udstilling kan komme på tale, da han er tilmeldt i Odense.

VH
Gitte

Fra : marianne hellemose

Dato : 28-10-02 07:45

Hej Gitte
Links kan jeg ikke hjælpe med, men ja han skal være
øremærket/ chipset inden udstilling, så de kan se at han
rent faktisk er den kat stamtavlen tilhører, og at man ikke
"sniger" en døv kat ind, på en hørendes stamtavle.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Ida

Dato : 28-10-02 08:42

Hej Gitte *S*
Det eneste jeg har kunnet finde er denne her
http://catzinc.org.nz/genetics/genetics.html der er et par sider med
forskellige farver, men den er ikke super god.. faktisk kan jeg ikke selv
bruge den, med de farver katte jeg har

Håber dog, at det er bedre end ingenting *s*

Ida

--
DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk -killinger til salg

Fra : John

Dato : 01-11-02 07:07

> [...]
> http://catzinc.org.nz/genetics/genetics.html der er et par sider med
> forskellige farver, men den er ikke super god.. faktisk kan jeg ikke selv

Hvilke farver er det der mangler?

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 28-10-02 11:20

Hej Gitte.

Prøv disse her:
http://www.geocities.com/purrceptive.rm/color.html
http://www.geocities.com/Heartland/Hollow/1991/genetic/

Og her er en god side om kattegenetik i almindelighed:
http://www.kattgenetik.net/spinn.htm

Hvis du vil have flere links til sider om kattegenetik, så sig til - Kim og
jeg går meget op i det, og jeg har bogmærket en masse OK sider .

Venlig hilsen
Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.

Fra : John

Dato : 01-11-02 07:09

> Hvis du vil have flere links til sider om kattegenetik, så sig til - Kim
og
> jeg går meget op i det, og jeg har bogmærket en masse OK sider .

Hvis du har dem liggende, vil jeg da godt læse mere om emnet.

Kenneth

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 04-11-02 13:46

Hej Kenneth.

Nu kan jeg ikke lige finde den "gamle" tråd, så nu får du lige alt, hvad jeg
umiddelbart har liggende i min "genetikmappe". Husk på, at du ikke "bare"
skal stole på, at alt hvad der findes på nettet er uden fejl - der *er* fejl
på flere af siderne, så hvis du studser over en oplysning, du kun kan finde
ét sted, så gå ud fra, at det er en fejl til det modsatte er bevist .

http://www.expage.com/page/catgenetics
http://www.compuped.com/bell.htm
http://www.geocities.com/Heartland/Hollow/1991/genetic/
http://www.geocities.com/purrceptive.rm/color.html