MS Windows
briani 27239
Windows XP - IE6 & ftp - fryser hele maski~
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 27-10-02 21:28

hej

forleden var jeg inde på
ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distributions/redhat/redhat/linux/8.0/en/iso/i386/
og hente RedHat8.0 linux, jeg tilføjede url'en til foretrukne

men hvis jeg nu - trykker START - Foretrukende - og vælger denne url
går hele desktoppen i stå, og eneste mulighed er at trykke ctrl+alt+delete
og vælge LUK,Genstart Computeren

i øjeblikket er denne ftp åbenbart nede, men
det kan vel ikke være grunden til at hele desktoppen
går ned ?

kan man et eller andet sted sætte en time-out til eks.
10 sek. så den ikke hænger hele desktoppen.

Jan Rasmussen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 27-10-02 22:25

"Jan Rasmussen" <janras@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> hej
>
> forleden var jeg inde på
> ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distributions/redhat/redhat/linux/8.0/en/iso/i386/
> og hente RedHat8.0 linux, jeg tilføjede url'en til foretrukne

klikker jeg på ovenstående url går outlook også i stå,m
kan det være rigtigt at et link skal få programmerne
til at død ?

Jan Rasmussen

Fra : Snuden

Dato : 27-10-02 22:44

On Sun, 27 Oct 2002 21:28:18 +0100, "Jan Rasmussen"
<janras@jubiimail.dk> wrote:

> [...]
>går ned ?
>
>kan man et eller andet sted sætte en time-out til eks.
>10 sek. så den ikke hænger hele desktoppen.

Brug hellere en ordentlig FTP klient som fx. FlashFXP eller CuteFTP.
IE er ikke specielt velegnet til FTP, imho.

Snuden

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 27-10-02 23:24

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Brug hellere en ordentlig FTP klient som fx. FlashFXP eller CuteFTP.
> IE er ikke specielt velegnet til FTP, imho.
> mvh Snuden

Det er jeg helt eneig i, min foretrukne ftp klient er LeechFTP.

men enter virker IE6 som ftp klient eller og gør den ikke
og hvis den ikke virker, så burde den ikke starte op
når jeg trykker på et ftp:// link

Hvordan få jeg så en anden program til at starte op
ved at klikke på et ftp:// link i eks. OE6 ?

Det er lidt besværligt at få sin mor til at
bruge en rigtig ftp klient og ikke bare IE

Jan Rasmussen

Fra : Madsen

Dato : 28-10-02 02:16

Jan Rasmussen skrev:

> men enter virker IE6 som ftp klient eller og gør den ikke
> og hvis den ikke virker, så burde den ikke starte op
> når jeg trykker på et ftp:// link

Jeg har før oplevet at IE kan gå kold hvis den er stillet til at vise
FTP-sider som mapper så prøv evt. om det gør nogen forskel hvis du går
ind i Control Panel > Internet Options > Advanced og fjerner fluebenet
ved 'Enable folder view for FTP sites'. Hvis jeg fjerner det flueben i
WinXP Pro her, så åbner den adresse du nævner med det samme, hvis jeg
åbner den via et link i Foretrukne eller starter den fra Start > Kør.

Hvis det heller ikke hjælper så prøv at fjerne eller sætte fluebenet
i 'Use passive FTP (for firewall and DSL modem compatibility)'.
Jeg husker ikke lige hvad standardindstillingen er, men her er det
slået til.

Madsen.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 28-10-02 16:51

> [...]
> WinXP Pro her, så åbner den adresse du nævner med det samme, hvis jeg
> åbner den via et link i Foretrukne eller starter den fra Start > Kør.

Tak !
Det var noget der virkede, nu åbner den på 2 sek.

Jan Rasmussen