titler og stoffer
Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 27-10-02 19:52

Sad forleden og diskuterede med en musikerven om sangtitler der referer
eller bliver påstået af andre at referere til, stoffer som f.eks.: "[L]ucy
in the [S]ky with [D]iamonds" med Beatles.

Har I nogle gode bud jeg kan overdænge ham med?!

Det behøver ikke at være bogstavsleg som i eksemplet, men lige så gerne
direkte titel der klart siger netop dét eller titler der ikke siger noget
som helst, men hvor det senere viste sig at der var en større sammenhæng.
(ikke sladder....please)

Et tænkt eksempel kunne være: Nanna Moskouri synger "Green leaves" og den
pæne dame blev kort tid efter knaldet for at ryge pot (opdigtet...aldrig
sket!!)

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove "buuh"

Fra : FG

Dato : 27-10-02 20:35

Hej!

Jeg er ikke sikker,da jeg ikke har hørt Jimi Hendrix
i mange år,men lavede han ikke en sang,
der hed noget med "Laughin' Sams Dice"?

Fra : Sune Salminen

Dato : 27-10-02 21:54

Flemming Jørgensen" <flem@"Buuh wrote:
> [...]
> f.eks.: "[L]ucy in the [S]ky with [D]iamonds" med Beatles.
>
> Har I nogle gode bud jeg kan overdænge ham med?!

Jefferson Airplane - White Rabbit
Handler om Alice i eventyrland! (not)

-Sune

Fra : Carl Drud

Dato : 27-10-02 21:58

"Flemming Jørgensen" <flem@"Buuh"jubiimail.dk> wrote:

> [...]
> som f.eks.: "[L]ucy in the [S]ky with [D]iamonds" med Beatles.
>
> Har I nogle gode bud jeg kan overdænge ham med?!

Muddy Waters: "Champagne and Reefer".

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Michael Petersen

Dato : 27-10-02 22:10

Flemming Jørgensen wrote:
> [...]
> f.eks.: "[L]ucy in the [S]ky with [D]iamonds" med Beatles.
>
> Har I nogle gode bud jeg kan overdænge ham med?!

Bob Dylan - Mr. Tambourine man

Fra : FG

Dato : 27-10-02 22:14

Jeg kom lige i tanke om Ministry's Just One Fix.
Eller hvad med titlen på deres forrige album:
Dark Side Of The Spoon.

Fra : Esben I.

Dato : 27-10-02 22:15

"Flemming Jørgensen" wrote:
> Sad forleden og diskuterede med en musikerven om sangtitler der referer
> eller bliver påstået af andre at referere til, stoffer som f.eks.: "[L]ucy
> in the [S]ky with [D]iamonds" med Beatles.

John Lennon fortalte i et interview at sønnen Julian viste ham
en tegning, og adspurgt hvad det forestillede, svarede han "
Lucy in the sky with daimonds"....JL tænkte "fed titel" det kan
holde forskerne i gang i årevis.....
Men det er nok også en myte

mvh
Esben I.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 27-10-02 22:32

Esben I. wrote:
> [...]
> en tegning, og adspurgt hvad det forestillede, svarede han "
> Lucy in the sky with daimonds"....JL tænkte "fed titel" det kan

Både og:

http://www.snopes.com/music/hidden/lucysky.htm

/Nikolaj

Fra : Sune Salminen

Dato : 27-10-02 22:45

> [...]
> f.eks.: "[L]ucy in the [S]ky with [D]iamonds" med Beatles.
>
> Har I nogle gode bud jeg kan overdænge ham med?!

Semisonic - Chemistry

-Sune

Fra : -V-

Dato : 27-10-02 22:56

"Sune Salminen" <salminen@yournigerianspamcrap.doktor.dk> wrote in message

> [...]

Van Halen - Ice Cream Man
Lou Reed - Waiting for the Man
White Lines (Don't Do It) - Grandmaster Flash

-V-

Fra : -V-

Dato : 27-10-02 23:04

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> "Sune Salminen" <salminen@yournigerianspamcrap.doktor.dk> wrote in message

> Van Halen - Ice Cream Man
> Lou Reed - Waiting for the Man
> White Lines (Don't Do It) - Grandmaster Flash

Der skal naturligvis byttes om på kunstner og titel i det sidste forslag.

-V-

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 27-10-02 23:10

Flemming Jørgensen wrote:

> [...]
> pæne dame blev kort tid efter knaldet for at ryge pot (opdigtet...aldrig

Rocky Mountain High - John Denver [!]
Snowblind - Black Sabbath
Heroin - The Velvet Underground
Are You Experienced - The Jimi Hendrix Experience (..."Not necessarily
stoned, but beautiful...")

hvm

Fra : celeborn

Dato : 28-10-02 00:23

> Snowblind - Black Sabbath
>
> hvm

Mener du ikke :
Steppenwolf - Snowblind friend ?

Bo

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 28-10-02 07:18

celeborn skriblede:

> Mener du ikke :
> Steppenwolf - Snowblind friend ?

                "Snowblind"

What you get and what you see
Things that don't come easily
Feeling happy in my vein
Icicles within my brain
(...Cocain...)

Something blowing in my head
Winter's ice, it soon will spread
Death would freeze my very soul
Makes me happy, makes me cold

My eyes are blind but I can see
The snowflakes glisten on the tree
The sun no longer sets me free
I feel there's no place freezing me

Let the winter sun shine on
Let me feel the frost of dawn
Fill my dreams with flakes of snow
Soon I'll feel the chilling glow

Don't you think I know what I'm doing
Don't tell me that it's doing me
wrong
You're the one who's really a loser
This is where I feel I belong

Crystal world with winter flowers
Turns my day to frozen hours
Lying snowblind in the sun
Will my ice age ever come?

               http://www.azlyrics.com/lyrics/blacksabbath/snowblind.html

   hvm

Fra : celeborn

Dato : 28-10-02 12:35

"Henrik Veber Madsen" <hvm@mail.uni2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hvm
> Ja men så vil jeg da gerne tilføje Steppenwolfs Snowblind friend til
listen.
Bo

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 28-10-02 23:58

"celeborn" <skjoldhof@mail.dk> skrev i news:3dbc7570$0$97660
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Mener du ikke :
> Steppenwolf - Snowblind friend ?

Fedt nummer !!!

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 27-10-02 23:55

"Flemming Jørgensen" <flem@"Buuh"jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Har I nogle gode bud jeg kan overdænge ham med?!

Tjek denne tysksprogede side:
http://www.virus-bs.ch/lyr/olyridx.htm
som omhandler stoffer i sangtekster/titler.

/Michael.

Fra : Thomas

Dato : 28-10-02 00:35

Hey

Guns N' Roses : Mr. Brownstone

Brownstone er et "øgenavn" for Heroin.

..Thomas

Fra : Simon Skals

Dato : 28-10-02 01:00

It seems Flemming Jørgensen wrote:
> [...]
> in the [S]ky with [D]iamonds" med Beatles.
>
> Har I nogle gode bud jeg kan overdænge ham med?!

En anden Beatles-sang: Norwegian Wood.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 28-10-02 23:59

Simon Skals <spam@gid.dk> skrev i

> En anden Beatles-sang: Norwegian Wood.

Næppe....

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 29-10-02 07:34

Bjørn Løndahl udbrød:

> Simon Skals <spam@gid.dk> skrev i

> Næppe....

Joh..., der var faktisk en eller anden længst glemt klaptorsk der skrev
en artikel i 60´erne, og påstod (digtede) at "norsk træ" skulle være
slang for pot i visse listige kredse...

hvm

Fra : Karsten Strandgaard ~

Dato : 28-10-02 12:41

"Flemming Jørgensen" wrote:

> [...]
> in the [S]ky with [D]iamonds" med Beatles.
>
> Har I nogle gode bud jeg kan overdænge ham med?!

DGP - "La Coca Razzia".
Redman - "How To Roll A Blunt", "Smoke Buddha", "Boodah Break".
Method Man - "Tical".
Eminem - "Drug Ballad", "Purple Pills"(med D12), "These Drugs"(igen med
D12).
Cypress Hill - "Light Another" - "Hits From The Bong" - "Everybody Must
Get Stoned".
Busta Rhymes - "Get High Tonight".

Og så videre og så videre ...

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen
http://www.hammerich.cjb.net

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 28-10-02 13:51

The weakest link "Flemming Jørgensen" <flem@"Buuh"jubiimail.dk>, dared
to write this anyway:

> [...]
>pæne dame blev kort tid efter knaldet for at ryge pot (opdigtet...aldrig

Rolling Stones - Brown Sugar
Neil Young - The Needle And The Damage Done

Fra : Jacob Ulrich

Dato : 28-10-02 16:49

> [...]
> in the [S]ky with [D]iamonds" med Beatles.
>
> Har I nogle gode bud jeg kan overdænge ham med?!

Jeff Buckley - Mojo Pin
Og Aphex twin har lavet et album der hedder Drukqs (udtales: "Drug use")

---Jacob---

Fra : Thomas Daugaard

Dato : 28-10-02 17:00

> Har I nogle gode bud jeg kan overdænge ham med?!

Rammstein - "Kokain"

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 28-10-02 17:05

Thomas Daugaard wrote:
> Rammstein - "Kokain"

hvis den ikke er nævnt endnu: Clapton m.fl. - Cocaine.

/Nikolaj

Fra : Peter G

Dato : 29-10-02 07:50

"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> wrote:

>hvis den ikke er nævnt endnu: Clapton m.fl. - Cocaine.

Velvet underground - White Light/White Heat
Prince - Cold Coffee & Cocaine (Outtake)
Guns N' Roses - Crash Diet (Outtake)
David Bowie - Space Oddity & Ashes To Ashes ;)
Guns N' Roses - Mr. Brownstone
K's Choice - Not An Addict
Marillion - He Knows You Know
Der er en eller anden Afghan Whigs sang med "Amphetamines" i titlen,
men jeg kan ved mig ikke huske hvad den hedder.
Michael Jackson - Morphine
Rolling stones - Sister Morphine
Men Without Hats - Safety Dance (jeg tør vædde på at den refererer til
Ecstacy ;P)
Shu-Di-Dua - Små Blå Mænd
For at nævne nogle få andre
--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så:

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 29-10-02 10:46

Peter G indskød:

> [...]
> Michael Jackson - Morphine
> Rolling stones - Sister Morphine
> Men Without Hats - Safety Dance (jeg tør vædde på at den refererer til

Dertil godt halvdelen af alle Alice In Chains´ sange, Nirvana, Jane's
Addiction og Red Hot Chili Peppers tidlige; mon ikke 'Under The Bridge'
er den kendteste heroinsang i nyere tid...?

hvm

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 28-10-02 18:09

> [...]
> pæne dame blev kort tid efter knaldet for at ryge pot (opdigtet...aldrig

Udover de mange gode bud så er der vist et vedholdende rygte om, at Puff The
Magic Dragon handler om at tage stoffer. Ligesom Lucy... er det nok noget de
oprindelige kunstnere vil benægte til deres dages ende.

MvH Mikkel

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 29-10-02 00:01

"Mikkel Knudsen" <MS_Knudsen@yahoo.com> skrev i

> Udover de mange gode bud så er der vist et vedholdende rygte
> om, at Puff The Magic Dragon handler om at tage stoffer.
> Ligesom Lucy... er det nok noget de oprindelige kunstnere vil
> benægte til deres dages ende.

Den historie gik længe - lige til man en dag fik den overraskende
idé at spørge forfatteren til nummeret - som fortalte at det var en
vuggevise til hans lille barn

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 28-10-02 23:57

> [...]
> som f.eks.: "[L]ucy in the [S]ky with [D]iamonds" med Beatles.
>
> Har I nogle gode bud jeg kan overdænge ham med?!

"Don't step on the grass, Sam" med Steppenwolf. Ud over at tiltlen
jo er ret sigende og dobbelttydig, slutter nummeret i skøn
forvirring, idet man hører at politiet stormer lydstudiet. Det
sidste der høres er tjalden, der skylles ud i WC'et

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 29-10-02 01:15

> [...]

>pæne dame blev kort tid efter knaldet for at ryge pot (opdigtet...aldrig

Steppenwolf - Don't Step On The Grass, Sam
Steppenwolf - The Pusher

Ellers kan man jo altid gå på www.cdnow.com og søge på sange som hedder "pusher" det
giver pote.

-breiler

Fra : Heidi

Dato : 29-10-02 18:01

Flemming Jørgensen wrote:
> [...]
> referere til, stoffer som f.eks.: "[L]ucy in the [S]ky
> with [D]iamonds" med Beatles.
>
> Har I nogle gode bud jeg kan overdænge ham med?!

Er der nogen der har nævnt Rockers By Choice med Engel?

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,

Fra : Ole Odder

Dato : 30-10-02 03:21

Humleridderne - Humle bringer hyggen

(Undkyld, meget dårlig joke)

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 29-10-02 18:40

Ole Odder wrote:
> Humleridderne - Humle bringer hyggen
>
> (Undkyld, meget dårlig joke)

Kun hvis den er i tjaldur

Ingen af jer har nævnt: "Tubes" med "White punks on dope"

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove "buuh"