Irriterende problem!
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 27-02-01 17:17

Nogle gange om dagen åbner jeg samtidigt Eudora og MacSOUP for at hente
mail og news i én opkobling - og det går normalt fint: Alt klares på ca.
1 minut, lidt afhængigt af antal valgte nyhedsgrupper (normalt 4) og
'postmængden'.

Men nu og da går det agurk:

Først forsvinder Eudora, når jeg klikker på 'hent'; i øverste højre
skærmhjørne står programikonet så og blinker mellem Finder og PPP - og
MacSOUP vil hverken hente eller afsende: MacSOUP kan faktisk heller ikke
lukkes igen - med mindre jeg bruger æble - alt - esc. Derefter kommer
beskeden: "Programmet ukendt sluttede pludseligt på grund af en fejl nr.
2"
Eneste vej ud af miseren er genstart!

Faktisk ret så irriterende - er der nogen der ved, hvad der i grunden
'sker'?
(Da jeg nåede hertil, ville jeg lige kigge de to programmer efter i
sømmene - jeg opdagede da, at Eudora mappen var placeret i mappen
'Dokumenter'; jeg har nu flyttet den til HardDisk. Kan placeringen evt.
have nogen betydning?)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-03-01 00:30

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> 2"
> Eneste vej ud af miseren er genstart!
>
> Faktisk ret så irriterende - er der nogen der ved, hvad der i grunden

Der er alvorligt kuk i computeren, men jeg har desværre ikke en
patentløsning parat. Hvis alt andet glipper, plejer jeg at foretage en
hovedrengøring på harddisken, som jeg også har skrevet i en anden tråd.
Det er desværre et stort arbejde, som man ikke lige gør for en
sikkerheds skyld hver lørdag.

> [...]
> sømmene - jeg opdagede da, at Eudora mappen var placeret i mappen
> 'Dokumenter'; jeg har nu flyttet den til HardDisk. Kan placeringen evt.

Husk, at Eudora har to mapper. Den ene er Eudora Application
Folder (hedder noget forskelligt i forskellige versioner), hvor selve
programmet, plug-ins og andre hjælpefiler ligger. Den anden mappe er
Eudora Folder, hvor postkasser med e-mail og settings filen ligger.
Denne mappe vil normalt ligge i mappen Dokumenter.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster