Ny Hjemmeside...
Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 27-10-02 15:07

Så har jeg fået ny hjemmeside... er der nogen der gidder kaste et glimt og
se efter alvorlige fejl.

På forhånd Tak

Randi

www.DK-Skindbjerg.dk

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 27-10-02 14:15

Hej Randi
Det er en flot hjemmeside, jeg kan ikke finde nogle fejl, kun at tælleren
ikke virker.
Det er også en sød ide med efterårsbladene.
Hilsen Vibeke

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 27-10-02 14:35

Flot side Randi
jeg finder ingen fejl

Hilsen Sanne
http://www.silver-heart.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-10-02 14:34

"Randi Skindbjerg Kristensen" <randi.skindbjerg.kristensen@skolekom.dk> writes:

> Så har jeg fået ny hjemmeside... er der nogen der gidder kaste et glimt og
> se efter alvorlige fejl.

Nu ved jeg ikke om du mener fejl i informationer eller fejl sådan i al
almindelighed. Jeg fandt da et par sådan almindelige "fejl":

- Tælleren virker ikke

- Det er en træls skrifttype du har valgt. Det er mere anstrengende at
læse en tekst hvor bogstaverne ikke har de der små platforme under
sig.

- I stamtavlerne skulle du måske sætte font size lidt op, der er jo
plads nok til det.

- På siden om Chip står der nederst: Han er uden konkurrence de dunede
dynernes ukronede konge. Mon ikke du mener "de dunede dyners"?

- Nederst på hver side står der hvornår der sidst er blevet opdateret.
Det er en glimrende ting, men websted skal være med lille w.

- Det er generelt lidt svært at finde rundt i menuerne, nogle gange
står de det ene sted og så bliver de erstatte med noget andet og så
flytter de igen.

- Når man er inde under en FAQ-side er der slet ikke mulighed for at se
menuer. Åhh, det er fordi du bruger anchors! Det er, efter min
mening, pænere at lave dem på hver deres side, og så have både
top frame og side frame med.

- Skemaet med skovkattens standarter er lidt svært at læse og
teksterne er ikke justeret ens i de forskellige felter. Jeg ville
have brugt en valign="center" og align="left", og så ville jeg have
lavet felterne lidt mindre.

- I skemaet med giftige planter er der mindre mellemrum mellem 2
"indgange" med forskellige bogstaver, end der er mellem 2 "indgange"
med samme bogstav.

- I samme skema er det ikke altid det latinske navn der står under det
latinske navn. F.eks. under Alperose står der Rhodondendron.
Rhodondendron er familien, ikke det latinske navn.

- Alle "indgangene" med F bliver gentaget og de latinske navne bliver
forskudt, så de ikke længere står direkte under hinanden. Det samme
gælder K og S.

- En god ide kunne være at finde billeder af planterne eller henvise
til sider om planterne, så man kan se hvordan de ser ud. F.eks. aner
jeg ikke hvordan en farvevisse ser ud.

- Nogle indgange er skrevet med kursiv.

- Ved hawaiiblomsten står der under latinsk navn "hibiscus" i stedet
for se hibiscus".

- Den første "indgang" med L er ikke lavet fed.

Ellers er det et glimrende skema.

- Hvis du laver top framen lidt mindre, så bliver siden kanp så "klemt".

Det var en del punkter, nu håber jeg ikke at det tager livet af dig.
Ellers er det en fin side, uden alt det bevægelighed, lyd, billeder og
masser af farver man tit ser på "private" hjemmesider.

Der er faktisk en nyhedsgruppe for kritik af hjemmesider, men jeg kan
faktisk ikke anbefale den med mindre man virkelig er hårdhudet. De er
særdeles grove og næsten ingenting er godt nok. Det er selvfølgelig
også fint nok, men det er hårdt at høre på.

Mvh Trine, som håber at det var det du spurgte efter.

http://usenet.dk http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove
i Nordjylland http://www.trinekc.dk, opskrifter og andre
ligegyldigheder

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 27-10-02 14:47

> - Når man er inde under en FAQ-side er der slet ikke mulighed for at se
> menuer.

Jeg kan godt se menuerne der inde ingen problem

hilsen Sanne

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-10-02 15:08

In article <apgqp3$dhh$1@sunsite.dk>, Sanne Schmidt
<sanne@silver-heart.dk> wrote:

> Jeg kan godt se menuerne der inde ingen problem

Også jeg
Jeg synes det ser fint ud. Det eneste jeg lige faldt over er, at listen
med giftige planter "skrider" - sådan at forstå, at det er svært at
følge linierne sidelæns; man bliver i tvivl om, hvilke forklaringer der
hører til hvad, fordi linierne her og der er forskudt for hinanden - i
hvert fald i min browser.
Men ellers er det flot!

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-10-02 15:13

"Sanne Schmidt" <sanne@silver-heart.dk> writes:

> Jeg kan godt se menuerne der inde ingen problem

Mener du at du kan se menuerne her når du har klikket på f.eks. "En
eller to?"? Jeg bruger IE 6.0 og jeg kan se side framen (tom), men top
framen forsvinder.

Mvh Trine

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 27-10-02 16:06

Hej Trine

Tak fordi du gad bruge tid på at hjælpe mig

Jeg har nu været inde og rette en del af de ting du påpegede, men har
dog beholdt nogle af mine oprindelige ting

Det med at finde billede til blomsterne er en god idé men en STOR
opgave... sååå det bliver ikke lige idag*gg*

Tak for hjælpen

Randi

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-10-02 16:36

Randi Skindbjerg Kristensen <Norsk-SkovkatKATTE@BAKKEDK-Skindbjerg.dk> writes:

> Tak fordi du gad bruge tid på at hjælpe mig

Det var så lidt.

> Det med at finde billede til blomsterne er en god idé men en STOR
> opgave... sååå det bliver ikke lige idag*gg*

Bare lige for en anden gang skyld, så har google lavet et fantastisk
koncept: image search.

F.eks. ved jeg ikke lige hvordan en agersennep ser ud, så en søgning
på det latinske navn på agersennep (Sinapis arvensis) giver i hvert
fald 6 gode billeder af planten og ud over det så fortæller den at du
har mistet et "r" i dit navn. Du skriver Sinapis avensis, men det er
arvensis.

Om ikke andet så kan man give linket til googles image search:
http://images.google.com/images?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&safe=off&q=Sinapis+arvensis&btnG=Google+Search

Det er en helt genial ting når man læser engelske tekster og ikke lige
ved hvad noget er. I stedet for en forklaring kan man få et billede.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-10-02 16:46

Randi Skindbjerg Kristensen <Norsk-SkovkatKATTE@BAKKEDK-Skindbjerg.dk> writes:

> Jeg har nu været inde og rette en del af de ting du påpegede, men har
> dog beholdt nogle af mine oprindelige ting

En alperose hedder på latin rhododendron impeditum, men så vidt jeg
kan forstå så er det hele rhododendronfamilien der er giftig for
katte, ikke? Måske er det pænere at skrive se rhododendron ved azalea
og alperose.

Men i hvert fald ser det meget pænere og mere letlæseligt ud med den
liljeafstand der er i tabellen nu. Det samme gælder stamtavlen og
standarten.