Tydning af windows fejlmeddelse!?!?
Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 27-10-02 14:20

Jeg har i længere tid haft et problem, men mit system. Det har tendens til
at gå ned lige efter opstart (XP PRO's smarte beskyttelse af mine data).
Jeg har nuendelig fundet ud af for den forbandende syatem log bdefinder sig
og har fundet en beskrivelse af fejlen:

Event Type: Error
Event Source: ACPI
Event Category: None
Event ID: 5
Date: 27-10-2002
Time: 13:57:21
User: N/A
Computer: xxx
AMLI: ACPI BIOS is attempting to write to an illegal IO port address
(0xcf8), which lies in the 0xcf8 - 0xcff protected address range. This could
lead to system instability. Please contact your system vendor for technical
assistance.

For more information, see Help and Support Center at
Data:
0000: 00 00 00 00 04 00 52 00 ......R.
0008: 00 00 00 00 05 00 05 c0 .......À
0010: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

Det er den samme fejlkilde hver gang nemlig "ACPI". Men jeg kan ikke rigtigt
få noget brugbart ud af denne fejl andet end at det må være noget harware af
en slags!

Det skal siges at jeg har på det sidste anskaffet mig følgende ting:

Western Digital 80GB (JB tingen med 8 MB cache) fungerer som system disk
IBM 120GXP 80GB
Plextor 4012 brænder
512 MB SDRAM (Har ifølge memtest en addresse der fejler, så det kan jo være
her fejlen er)

Nogen ideer?

På forhånd tak!

--
MMJ

Posted i:
dk.edb.hardware
dk.edb.hardware.bundkort

Fra : Leony

Dato : 29-10-02 15:07

"Morten M. Jørgensen" <grinderNO@beyond-realitySPAM.dkPLZ> skrev i en
meddelelse news:apgp6p$17el$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> at gå ned lige efter opstart (XP PRO's smarte beskyttelse af mine data).
> Jeg har nuendelig fundet ud af for den forbandende syatem log bdefinder

Hjælp til tydning af din fejl her:
http://www.jsifaq.com/SUBJ/tip4500/rh4563.htm

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 30-10-02 09:13

> Hjælp til tydning af din fejl her:
> http://www.jsifaq.com/SUBJ/tip4500/rh4563.htm

Har lige opdaget at links'ne på siden er døde.
Nederst står der at man skal prøve at opdatere BIOS.
Så det er da et forsøg værd.

Fandt denne tråd på Google Groups hvor der er bred enighed om at man skal
opdatere BIOS eller vente på en opdatering:
http://makeashorterlink.com/?X3C221842
Dette er hvad Microsoft siger:
http://www.microsoft.com/hwdev/onnow/BIOSAML.htm
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q283649