Hvorfor virker dette ikke som jeg gerne?
Fra : Steen Løcke

Dato : 28-10-02 12:40

Hej Gruppe!

Jeg har sat et lille script sammen som skulle sende en mail til en
indtastet email. Det ser sådan ud:

<?php
//send mail with form values
$ven = $_POST['ven'];
$navn = $_POST['navn'];
$email = $_POST['email'];
mail("$ven" , "Mit første forsøg med mail" , "Tjek lige dette ud:
http://www.moornook.dk","From: \"$navn\" $email\n");
echo ("Du har fortalt $ven om dette fantastiske forsøg, tak!");
?>

Scriptet kaldes fra en html der ser sådan ud:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Tell a Friend</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<form action = "tellfriend.php" method="get">
Din vens email : <input type = "text" name ="ven"><br>
Dit navn : <input type = "text" name ="navn"><br>
Din email : <input type = "text" name ="email"><br>
<input type ="submit" value = "Fortæl en ven!">
</form>
</BODY>
</HTML>

Alt forløber uden fejl; men jeg får ikke sendt en mail. Desværre :(

Mit system er en Mandrake 8.2 Linux med Apache 2.0..43 og PHP 4.2.3.. Er
der nogen der kan gi' mig en løsning? Jeg vil være meget glad om jeg kunne
få et hint :))
I kan se min phpinfo på http://www.moornook.dk/phpinfo.php hvis der skulle
være behv for det.

Gode hilsener
Steen Løcke

Fra : Mads Jensen

Dato : 27-10-02 12:56

Hej

<form action = "tellfriend.php" method="get">
Sæt denne til POST, så burde det virke. Det er klart, at du ikke kan kalde
$_POST, når arrayet er tomt.

> [...]
> http://www.moornook.dk","From: \"$navn\" $email\n");
> echo "Du har fortalt $ven om dette fantastiske forsøg, tak!";

Det er udnødvendigt, at bruge aprostrofer ved variabler

mvh.
Mads Jensen

Fra : Steen Løcke

Dato : 28-10-02 14:29

Mads Jensen wrote:

> [...]
> $_POST, når arrayet er tomt.

> Det er udnødvendigt, at bruge aprostrofer ved variabler

Tak for vejledningen , det virker nu :)) Jeg kan godt se at det med
aprostrofferne er overflødigt.
Ved du hvorfor jeg får to afsendere på mailen jeg modtager. Den ene er den
jeg indtastede i min form og den anden ser ud som det er en mailbox i mit
system, idet den hedder steen@mootnook.dk . Har det mon noget at gøre med
opsætningen i php.ini?

Hilsen
Steen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-10-02 15:11

Steen Løcke skrev:

> [...]
> jeg indtastede i min form og den anden ser ud som det er en mailbox i mit

mail ("$recievermailsaddress",
   "$subject",
   "$message",
   "From:Sten Løcke <Steen@løcke.dk>");

Indsæt selv passende data.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-10-02 13:18

Steen Løcke skrev:

> $ven = $_POST['ven'];
> $navn = $_POST['navn'];
> $email = $_POST['email'];

> <form action = "tellfriend.php" method="get">

Brug enten post eller get - ovenstående virker ikke fordi du har blandet
de to sammen?

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Steen Løcke

Dato : 28-10-02 14:29

Tonni Aagesen wrote:

> Brug enten post eller get - ovenstående virker ikke fordi du har blandet
> de to sammen?

Tak for vejledningen , det virker nu :))

Hilsen Steen