MS Windows
briani 27239
DOS vindu, skjermvisningsproblem!
Fra : John Gamborg

Dato : 27-10-02 11:19

Hei!

Prøver å få et gammelt DOS program til å virke under Windows NT 4.0 (Sp 6a).

Dette programmet har fungert bra før og etter mye om og men har jeg også
omsider fått det opp å kjøre.

Problemet er at skjermvisningen ikke er korrekt. Uansett om jeg bruker
fullskjerm
eller et vindu, bruker programmet kun halvparten av skjermen. Og dette er
vann-
vittig irriterende!

Jeg har prøvd meg fram på alle mulige innstillinger, lett igjennom utallige
support-
dokumenter på internett og installert Servic Pack 6a på nytt, uten at det
hjelper.

Kan noen fortelle meg hvordan dette kan løses?

mvh
John

Fra : Thomas Wullum

Dato : 27-10-02 13:35

Lag en snarvei til programmet (*.exe, *.com, *.bat, *.pif eller hva det nå
er)
er. Høyreklikk på snarveien og velg egenskaper. Da kan du selv styre
størrelsen
på vindu, fonter etc

-Thomas W

Fra : Jostein Johansen

Dato : 27-10-02 14:16

John Gamborg wrote:

> [...]
> hjelper.
>
> Kan noen fortelle meg hvordan dette kan løses?

Lag en MS-dos batchfil som starter programmet med følgende linjer:

MODE CON COLS=80 LINES=24

dittprog <------- hva det enn måtte være

mvh Jostein