Efterlysning, dusør 5000,-
Fra : Thomas Hansen

Dato : 27-10-02 10:23

Min svoger har fået stjålet sin Powerbook G4 667 MHz.
Serienr. QT14810HKVH

Tyveriet skete på Café Zach's på Istedgade i København lørdag d. 26/10
om aftenen.
Da han meget gerne vil have sin computer tilbage, har han udlovet en
dusør på kr. 5000,-

Henvendelse til Tue Selmer Friborg på tlf. 2223 7348 eller tue@mac.com

På forhånd tak
Thomas

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-10-02 15:05

thoomz@mac.com (Thomas Hansen) writes:

> Min svoger har fået stjålet sin Powerbook G4 667 MHz.
> Serienr. QT14810HKVH

Ærgeligt :(

Kan følgende historie inspirere?

http://maccentral.macworld.com/news/0201/25.timbuktu.php
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Kristian Rask

Dato : 28-10-02 10:06

Hej

On 27 Oct 2002 15:05:04 +0100, Thorbjoern Ravn Andersen
<thunderbear@bigfoot.com> wrote:

>Kan følgende historie inspirere?
>http://maccentral.macworld.com/news/0201/25.timbuktu.php

Hvis maskinen logger på "et sted" via en eller anden for for
software.. så er der jo ingen grund til at gøre andet og mere end at
kontakte politiet og fortælle at IP-Adresse fra klokken. A til
klokken. B bruges af indehaveren af stjålet hardware.. Man bør nok
checke med frk. klokken.. og oplyse antal minutter og sekunder man er
ude af sync.

Hvis det der apple script kan bruges creativt, kan man jo lave et
setup der sender en mail til en hotmail konto (en konto der ikke
tømmes på ens pc via pop3/imap) hvergang maskinen startes.. Bliver den
stjålet er det så bare at checke for post, kigge i headere efter IP og
tidspunkt og melde det til politiet

mvh

Kristian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 28-10-02 13:24

krask123SpamMeSenseless321@isupport.dk (Kristian Rask) writes:

> [...]
> tømmes på ens pc via pop3/imap) hvergang maskinen startes.. Bliver den
> stjålet er det så bare at checke for post, kigge i headere efter IP og

Min maskine registerer sig usynligt hos dyndns.dk, hvorfor jeg som en
behagelig ekstragevinst kan se netop dette, skulle dette ske.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-10-02 17:18

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Min maskine registerer sig usynligt hos dyndns.dk, hvorfor jeg som en
> behagelig ekstragevinst kan se netop dette, skulle dette ske.

Men det kræver at den kan gå på nettet idet den startes op.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 28-10-02 20:01

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Men det kræver at den kan gå på nettet idet den startes op.

Crontab. Den gør det hvert 10ende minut mens den er tændt - er den
på, så sker det.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-10-02 21:48

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Min maskine registerer sig usynligt hos dyndns.dk, hvorfor
> jeg som en behagelig ekstragevinst kan se netop dette,
> skulle dette ske.

Jeg har da købt et par brugte Mac'er gennem årene, og det første
jeg har gjort er at formatere harddisken, og derpå en helt frisk
installering af system og software.

Men jeg har også gjort alt hvad der var muligt for at sikre mig,
at det ikke var tyvekoster eller hælervarer jeg købte.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-10-02 08:11

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:

> [...]
>
> Men jeg har også gjort alt hvad der var muligt for at sikre mig,
> at det ikke var tyvekoster eller hælervarer jeg købte.

Det er det jo ikke alle der ved eller gider.

I den refererede historie, gjorde de det ikke.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-11-02 20:41

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> writes:

> Min maskine registerer sig usynligt hos dyndns.dk, hvorfor jeg som
> en behagelig ekstragevinst kan se netop dette, skulle dette ske.

Fikst.

-j

--
Janus Sandsgaard
Calle Crespo 20, 3B - Sopocachi - La Paz