Jäger termostatvarmer
Fra : Kristian

Dato : 27-10-02 09:40

Jeg har et 85L akvarium, med en gammel 100W termostatvarmer, som kører ret
ustabilt!

Jeg har derfor fundet ud af at jeg vil købe en ny Jäger termostatvarmer (er
blevet anbefalet af flere + jeg har læst meget godt om det samt at det
skulle være strømbesparende pga. en bestemt vinklingsgrad), men til et
akvarie på mit str. anbefales kun en Jäger 75W, men faktisk kan jeg gå op i
en 125W til samme pris og det kan stadig være i akvariet i højden!

Men vil jeg få noget ud af at vælge et større?

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-10-02 12:14

Kristian <no@spam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dbba652$0$28818$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> en 125W til samme pris og det kan stadig være i akvariet i højden!
>
> Men vil jeg få noget ud af at vælge et større?

Hvordan skulle det kunne være strømbesparende??
For at hæve temperaturen x antal grader, skal der overføres en vis mængde
energi,
og hvis Jäger siger andet, så er det da fantastisk, for så har de opfundet
noget andre ikke har.

Det er inderligt ligegyldigt hvor stort termostatvarmeren er, for en stor
kører bare kortere, end en med lavt
watt forbrug.

Carsten