akvariebord af gasbeton
Fra : Christian H

Dato : 26-10-02 23:17

Hej

Så fik jeg endelig det 720l akvarium jeg gik og drømte om.
Har sat det op på nogle træplader+gasbeton.
Af hensyn til pumpen, der skulle stå inde under bordet, er gasbetonklodserne
ikke helt ude ved enden af træpladen. Mellem træplade og akvarium er der en
10mm flamingo.
Men...
I højre side buer træpladen en anelse nedad.
Og dette gør mig nu nervøs.
Hvis jeg prøver at løfte i pladen føler jeg den giver lidt efter, så det
virker ikke somom der er det helt store tryk på pladen derude.
Har jeg grund til bekymring? Vil meget nødig have 720l vand ud på
stuegulvet!

Jeg smider et billede i dk.binaer.
Skal i have flere billeder, eller måske en bedre forklaring, så skal jeg
prøve.

mvh
Christian H

Fra : Henrik Rathje

Dato : 27-10-02 07:05

Hej

Du skal ikke være bekymret for det solide arbejde du har lavet der. Det
holder det kan du være sikker på. Efter min mening havde du ikke engang
behov for at have træpladen under det sidste stykke.

Mvh
Henrik

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 27-10-02 09:10

Gider du sende et billede til g4@mail.dk - da jeg ikke har adgang til
dk.binaer

--

Venligst / Regards,
Thomas Schreiber - stall.dk

"There are two things in life which are infinite. The univers, and humans
stupidity!"
- Albert Einstein

Fra : Christian H

Dato : 27-10-02 13:54

"Christian H" <ch@gimp.dk> wrote in message

Tak for svarene begge to. Omend de gik i hver sin retning :(

Kan ikke lige beslutte mig for hvad jeg gør.

mvh
Christian H

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 29-10-02 10:57

"Christian H" <ch@gimp.dk> writes:

> "Christian H" <ch@gimp.dk> wrote in message
>
> Tak for svarene begge to. Omend de gik i hver sin retning :(
>
> Kan ikke lige beslutte mig for hvad jeg gør.

Jeg vil godt tilslutte mig Gittes svar. Det er en meget god ide at
understøtte hjørnerne. Du kan istedet lave nogen skabslignende huller
under akvariet (se illustration).

----------------------------
| |
| |
| |
| |
OOOO OOOO OOOO
OOOO OOOO OOOO
OOOO OOOO OOOO
OOOO OOOO OOOO
OOOO OOOO OOOO

/Esben
--
You want it in one line? Does it have to fit in 80 columns?
-- Larry Wall in <7349@jpl-devvax.JPL.NASA.GOV>

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 28-10-02 22:52

Du bør helt klart få understøttet det hjørne!

Thorleif.

Fra : Christian H

Dato : 29-10-02 18:07

"Christian H" <ch@gimp.dk> wrote in message
> Og dette gør mig nu nervøs.

Ja, det gjorde det, så jeg hældte alt vandet ud, og startede forfra.
I kan se tegninger her!
Begge er tegninger af opsætningen af gasbetonklodserne set ovenfra.
De gule er gasbetonklodser, det røde er akvariet
http://www.gimp.dk/autoimg/aquarium/akvabord-before.gif
http://www.gimp.dk/autoimg/aquarium/akvabord-after.gif

mvh
Christian H

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-10-02 19:00

Hvorfor har du ikke lagt stenene helt ud til alle hjørnerne?

Fra : Christian H

Dato : 29-10-02 19:12

"Thomas Schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote in message
> Hvorfor har du ikke lagt stenene helt ud til alle hjørnerne?

Det har jeg jo svaret på!
Det er det eneste sted min pumpe kan stå, medmindre jeg vil stille pumpen
foran akvariet.

Christian H

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-10-02 22:05

Jeg troede du mente at mellemrummene mellem stenene var for små.

Fra : Jakob Birk Hansen

Dato : 29-10-02 23:12

"Christian H" <ch@gimp.dk> wrote in message
> Det er det eneste sted min pumpe kan stå, medmindre jeg vil stille pumpen
> foran akvariet.

Jeg synes du skal sætte den flotte pumpe frem foran akvariet. Tænk nu hvis
lige præcis det hjørne ikke holder......

Jakob Birk

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 30-10-02 08:38

> [...]

> Det har jeg jo svaret på!
> Det er det eneste sted min pumpe kan stå, medmindre jeg vil stille pumpen

Så kunne du have nøjes med lidt færre sten. En 3-4 stykker istedeet
for de nuværende 6 skulle være mere end rigeligt, og så ville du kunne
sætte pumpen der.

/Esben
--
there is 336 dimples on a golf ball

Fra : Christian H

Dato : 30-10-02 18:11

"Esben Haabendal Soerensen" <esben@haabendal.dk> wrote in message
> Så kunne du have nøjes med lidt færre sten. En 3-4 stykker istedeet
> for de nuværende 6 skulle være mere end rigeligt, og så ville du kunne
> sætte pumpen der.

Nope, for pumpen kan ikke stå helt inde under bordet.
Der hvor slangerne tilsluttes er den en anelse for høj, så det stikker lidt
ud til venstre for hele akvariearrangementet.

Christian H

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 30-10-02 22:06

> [...]

> Der hvor slangerne tilsluttes er den en anelse for høj, så det stikker lidt
> ud til venstre for hele akvariearrangementet.

Det problem havde jeg også. Så jeg endte med at tømme akvariet og
bygge bordet det højere, og det har jeg ikke et øjeblik fortrudt.

/Esben
--
Iguana: The other green meat.