Løsningen på COntact Service problemet!!
Fra : Møgelmose

Dato : 27-02-01 15:20

Problemet er at i har kortsluttet ben 5 og 6 og derved "korruptet" eeprommen
så dens data ikke svarer til det der ligger i den anden chip ØV!
Desværre kan man kun rette op på det ved at flashe eeprommen om ØVØVØV
en øv ting mere er at garantien er smuttet nu når i selv har åbnet den
ØVØVØVØVØV Igen!
så i kommer nok til at betale jer fra det ØVØVØVØVØVØV!!!!
men i kan jo også bruge telefonen til reservedele i har jo et nyt cover
(hvis det gamle er ridset) et nyt display en ny antenne et nyt batteri og en
ny ramme hvis det gamle skulle gå i stykker...

MVH.
Hans-Jacob
(Som også har prøvet det...)

Fra : Lasse Laursen

Dato : 27-02-01 19:23

Øhhhh
Er det noget du er sikker på, det du skriver. Jeg er engang stødt på
problemet, men da jeg skiftede virbatoren ud med en anden, virkede den findt
igen.....

Venlig Hilsen Lasse
Webmaster@easysms.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-02-01 20:43

Lasse Laursen skrev:

>Er det noget du er sikker på, det du skriver. Jeg er engang stødt på
>problemet, men da jeg skiftede virbatoren ud med en anden, virkede den findt
>igen.....

"Contact Service" kan jo sikkert dække over mange ting. Jeg vil tro
Nokiaer altid skriver sådan hvis der er problemer og den ikke kan
starte...

Oftest når man prøver at unlocke er problemet jo nok det med
kortslutningen.

Det tyder dog på, at der er forskellige overbevisninger om det kan
lade sig gøre at redde. Nogle sælger nogle halvdyre kabler (op til
150$!) der skulle kunne redde telefonen. Jeg ved ikke om nogle har
prøvet dem.
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet: http://tjenpenge.com/

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 28-02-01 00:43

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> skrev:
>"Contact Service" kan jo sikkert dække over mange ting. Jeg vil tro
>Nokiaer altid skriver sådan hvis der er problemer og den ikke kan
>starte...

Telefonen skriver "CONTACT SERVICE" såfremt den fejler self-testen under
opstart. Udover deciderede HW-tests testes hvorvidt koden/softwaren i
eeprom'en er i orden, fx vha en almindelig checksum-test. Derfor kan man
groft sige, at et "contact service"-problem kan skyldes ødelagt hardware
eller ødelagt/overskrevet software.

Hvis man har ødelagt hardwaren har man et stort problem, vil jeg tro.

Er det "kun" softwaren, der er ødelagt, kan den genskabes ved at flashe
telefonen igen. Det kan ordnes på et Nokia servicecenter (nok deraf den
triste besked, "contact service").

Om det vil koste penge aner jeg ikke. Jeg har indtryk af, at "contact
service" hænder meget sjældent og at man får en gratis reflashing, men
hvis folk i hobetal nu pludselig begynder at kortslutte deres telefoner
og ødelægge dem og rende servicecentrene på døren, så ændrer man måske
politik. Det *er* jo altså ens egen skyld hvis noget går galt når man
ligefrem begynder at foretage kortslutninger af elektronikken.

--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk - www.richard.flamsholt.dk

Fra : Tom A Jensen

Dato : 28-02-01 02:11

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> skrev i en

> [...]
> lade sig gøre at redde. Nogle sælger nogle halvdyre kabler (op til
> 150$!) der skulle kunne redde telefonen. Jeg ved ikke om nogle har
\ venligst
> /Lasse

----

hej
kablerne er begyndt at komme ned i pris ,fandt nogle her hos :
http://www.pc-mobile.net/

de hedder dejan flasher cable.
mvh
tom jensen