Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> skrev:
>"Contact Service" kan jo sikkert dække over mange ting. Jeg vil tro
>Nokiaer altid skriver sådan hvis der er problemer og den ikke kan
>starte...
Telefonen skriver "CONTACT SERVICE" såfremt den fejler self-testen under
opstart. Udover deciderede HW-tests testes hvorvidt koden/softwaren i
eeprom'en er i orden, fx vha en almindelig checksum-test. Derfor kan man
groft sige, at et "contact service"-problem kan skyldes ødelagt hardware
eller ødelagt/overskrevet software.
Hvis man har ødelagt hardwaren har man et stort problem, vil jeg tro.
Er det "kun" softwaren, der er ødelagt, kan den genskabes ved at flashe
telefonen igen. Det kan ordnes på et Nokia servicecenter (nok deraf den
triste besked, "contact service").
Om det vil koste penge aner jeg ikke. Jeg har indtryk af, at "contact
service" hænder meget sjældent og at man får en gratis reflashing, men
hvis folk i hobetal nu pludselig begynder at kortslutte deres telefoner
og ødelægge dem og rende servicecentrene på døren, så ændrer man måske
politik. Det *er* jo altså ens egen skyld hvis noget går galt når man
ligefrem begynder at foretage kortslutninger af elektronikken.
--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk -
www.richard.flamsholt.dk