Forespørgsel
Fra : Jørgen Poulsen

Dato : 26-10-02 22:50

Hej NG

Hvis man i perioden 1738-1746 levede på Nymølle ved Mølleåen,
hvilket sogn tilhørte man så?

Er der en som eventuelt vil lave et opslag i 1740, idet jeg mangler
en Anne Cathrine Rotthaus omkring det tidspunkt?

Venlig hilsen
Jørgen Poulsen
uncas@poulsen.mail.dk

Fra : LisBJensen

Dato : 27-10-02 13:26

"Jørgen Poulsen" skrev d. 26-10-02 22:50 dette indlæg :
> [...]
>
> Er der en som eventuelt vil lave et opslag i 1740, idet jeg mangler
> en Anne Cathrine Rotthaus omkring det tidspunkt?

Fundet på krabsen.dk:
Stednavn Sogn Amt Kommune Herred Gammelt amt Bemærkning
Nymølle Emmerlev Sønderjyllands Højer Tønder, Højer og Lø Tønder
Bebyggelse.
Nymølle * Åbenrå Sønderjyllands Aabenraa Rise Åbenrå Bebyggelse.
Hilsen Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : Jørgen Dorch

Dato : 27-10-02 13:29

"Jørgen Poulsen" <uncas@poulsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Hvis man i perioden 1738-1746 levede på Nymølle ved Mølleåen,
> hvilket sogn tilhørte man så?

Se det kommer jo an på, hvilken Mølleå, du tænker på

Nymølle Emmerlev Tønder, Højer og Lø Tønder Højer Sønderjyllands Bebyggelse.
Nymølle Rødding Rødding Viborg Spøttrup Viborg Bebyggelse.
Nymølle Skæve Dronninglund Hjørring
Nymølle Uggeløse Lynge-Frederiksborg Frederiksborg Allerød Frederiksborg
Bebyggelse.
Nymølle * Rise Rise Åbenrå Rødekro Sønderjyllands Bebyggelse.
Nymølle * Åbenrå Rise Åbenrå Aabenraa Sønderjyllands Bebyggelse.

Med venlig hilsen
Jørgen F. Dorch

Fra : Jørgen Poulsen

Dato : 27-10-02 20:09

Jørgen Dorch <dorch@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:k1Ru9.46$eB4.1332@news.get2net.dk...

> [...]
> Nymølle * Rise Rise Åbenrå Rødekro Sønderjyllands Bebyggelse.
> Nymølle * Åbenrå Rise Åbenrå Aabenraa Sønderjyllands Bebyggelse.

Undskyld, men det er Nymølle Uggeløse Lynge-Frederiksborg Frederiksborg
Allerød Frederiksborg
Bebyggelse.

Med venlig hilsen
Jørgen Poulsen

Fra : Jørgen Poulsen

Dato : 28-10-02 22:54

> [...]
> Nymølle * Rise Rise Åbenrå Rødekro Sønderjyllands Bebyggelse.
> Nymølle * Åbenrå Rise Åbenrå Aabenraa Sønderjyllands Bebyggelse.

Jeg var ikke klar over, at der var så mange "Nymølle", men min forespørgsel
gik på
Mølleåen (gl. Fureå) som kommer fra Furesø og udmunder i Øresund. I en bog
jeg
har fundet skal ejeren i 1643 komme overens med bønderne i byerne Lundtofte
og
Søllerød. Sokkelund Herred.

Så Lyngby sogn kunne godt være rigtigt, men kunne det i perioden 1738-1746
være
Søllerød sogn og hvordan finder man ud af det?

Jeg har kun muligheden for, at Anne Cathrine Rotthaus er født i perioden
evt. 1740, og
hendes far Johann Gerhard Rotthaus, trådtrækker fra Tyskland er med til at
opbygge
landets første stål- og jerntrådsfabrik på "Nymølle".

Venlig hilsen
Jørgen poulsen
uncas@poulsen.mail.dk

Fra : Jørgen Poulsen