Besked over netværk
Fra : Lars Kræmmer

Dato : 26-10-02 20:27

Hej!

Er der nogen herinde der kan fortælle mig hvordan jeg sender en besked over
netværket.

Jeg ville gerne kunne sende en besked ud til alle IP adresser på nettet. Jeg
havde forestillet mig det som en dialogboks der popper frem som brugerne så
kan sige "ok" til.

Kan det lade sig gøre?

Lars

Fra : Bo Simonsen

Dato : 26-10-02 23:47

Lars Kræmmer wrote:

> [...]
> havde forestillet mig det som en dialogboks der popper frem som brugerne så

Det eneste jeg kan komme i tanke om er winpopup, som nok ligger med i
windows, gjorde det i 95.. den sidste variant af windows jeg brugte.

--
Mvh. Bo
Linux! The choice of a GNU generation!

Fra : Devast8or

Dato : 27-10-02 00:23

SVJH kan man gøre det ved en kommando i dos prompten. Beskeden kommer så op
i en dialogboks hos modtageren. Desværre kan jeg ikke kommandoen, men det
var noget i stil med "net send [IP-nummer] Hej". Om kommandoen er den
rigtige ved jeg ikke, men jeg har da en net.exe i mit win-dir. Desværre
virker send parameteren ikke her.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Lars Kræmmer

Dato : 27-10-02 11:34

Tak for svarene...

Umiddelbart kan jeg ikke få det til at virke. Åbenbart mener "den" ikke at
der er nogen users på nettet.

Skal jeg gøre noget bestemt for at alle på nettet bliver til users?

Lars

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-10-02 12:46

In article <apeqal$k97$1@sunsite.dk>, Lars Kræmmer wrote:
> [...]
> havde forestillet mig det som en dialogboks der popper frem som brugerne så

Du kan bruge write kommandoen til at sende beskeder til brugere
der er logget ind. Du kan bruge who til at se hvem der er logget
ind på hvilke maskiner.