MS Windows
briani 27239
Win XP Hjææælp!
Fra : Malene Minna Steen L~

Dato : 26-10-02 15:17

Jeg har fået et kæmpe stort problem. Min maskine "starter" op med følgende
besked: bla. bla bla Følgende fil kunne ikke findes eller er beskadiget;
windows\system32\config\system

Når jeg indsætter win-cd-rommen og vælger reparer, virker det som om at det
hele går godt indtil jeg skal vælge tallet, for hvad som skal repareres....
så laver den nemlig slet ikke noget?

Jeg har installeret en ny version af windows, sammen med den gl. på
maskinen, men burde jeg ikke bare kunne rette eller tilføje den fil som der
tilsydeladende mangler??

- Malene -

Fra : paul

Dato : 26-10-02 18:57

Måske skal du slet ikke vælge nogen tal?
Prøv bare at trykke på OK.
Maskiner er sommetider enklere end man tror....

Fra : AKN

Dato : 26-10-02 23:45

http://www.svein.dk/WindowsXP/Installation/dual_boot_win2000.asp
Prøv at kigge her måske er der noget
mvh Allan

Fra : Edmund

Dato : 27-10-02 10:05

--
Mvh Edmund
> [...]
at det
> hele går godt indtil jeg skal vælge tallet, for hvad som skal

Står den så ikke og blinker med teksten c:windows

Så er vel ikke recoveryconsol eller genoprettelseskonsol på dansk du er
kommet til, du skal en tand længere frem for at komme til den egentlige
reparation.

> Jeg har installeret en ny version af windows, sammen med den gl. på
> maskinen, men burde jeg ikke bare kunne rette eller tilføje den fil
som der
> tilsydeladende mangler??

Nu skriver du ikke hvad filen hedder, men du kan måske finde den på XP
cd.
Men søg kun på fornavn, f.eks vil en navn.dll fil hedde navn.dl_ på
cd´en.

Hvis du så har kopieret navn.dl_ over på c skal den pakkes ud i en
komandopromt med
expand c:\navn.dl_ c:\navn.dll

Fra : Malene Minna Steen L~

Dato : 27-10-02 10:56

Hejsa

Jo den står og blinker med sætningen c:windows, efter at jeg først har
trykket 1 og Enter (selvom der står at Enter vil afbryde det???)
Men derefter viser skærmen en form for Dos-tilstand og det er her jeg ikke
kommer videre.

Hvad mener du med at jeg skal en tak længere hen i forløbet?
Må indrømme at jeg føler mig meget uvidende nu, og troede ellers at XP OGSÅ
var for begyndere hvad sådan noget som det her angår.
Håber på lidt "letlæseligt" hjælp.

- Malene -

Fra : Edmund

Dato : 27-10-02 15:21

Malene Minna Steen Larsen wrote:
> [...]
> Må indrømme at jeg føler mig meget uvidende nu, og troede ellers at
> XP OGSÅ var for begyndere hvad sådan noget som det her angår.

Du skal slet ikke vælge recovery Console på den blå skærmmenu, men vælge
at installere i stedet for, så kommer du senere til den rigtige
reparations mulighed.

I den engelske XP kommer der til at stå
"to repair the selected Windows XP installation press R

Det kan virke lidt forvirende for i den menu du er kommet til står der
næsten det samme.
"to repair the selected Windows XP installation using Recovery Console
press R

Skriv lige hvilken XP du bruger, er det Pro eller home DK eller UK

Starter du XP cd´en inde fra XP eller booter du direke på XP CD
--
Mvh Edmund