PPTP-protokol opbygning
Fra : Torben Brøndum

Dato : 26-10-02 12:44

Hej,

Er ved at gennemgå noget materiale omkring VPN og dermed bl.a. PPTP og L2TP
protokollerne.

Ang. disse to protokoller har jeg set materiale, hvor protokolleerne
omsluttes/indeholder en datalink header og trailer. I noget andet materiale
er disse ikke indsat. Kan I hjælpe med en afklaring heraf ?

Hilsen Torbe Brøndum

Fra : Torben Brøndum

Dato : 27-10-02 12:20

Det kan vel ikke passe, der kun er "Praktikkere" her i gruppen selv om det
er et praktisk spørgsmål helt i detaljen

"Kom nu" og fortsat god weekend

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-10-02 13:11

In article <Qdvu9.178489$Qk5.6254009@news010.worldonline.dk>, Torben Brøndum wrote:
> [...]
> omsluttes/indeholder en datalink header og trailer. I noget andet materiale
> er disse ikke indsat. Kan I hjælpe med en afklaring heraf ?

Det du spørger om, er det om data er pakket ind i ethernet frames ?
Eller er du helt oppe på et højere niveau og vil vide om de sendes
som IP pakker med dertil hørende headers ?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-10-02 13:12

> [...]
> omsluttes/indeholder en datalink header og trailer. I noget andet materiale
> er disse ikke indsat. Kan I hjælpe med en afklaring heraf ?

Du kan læse alt hvad du ønsker og lidt til i
http://www.ietf.org/rfc/rfc2661.txt

samt

http://www.ietf.org/rfc/rfc2637.txt?number=2637

Det der ikke er sbeskrevet deri er ikke en del af standarden.