Konvertering fra ISDN -> Analog
Fra : Hugo

Dato : 27-02-01 13:45

Hejsa!

Er der nogen der kender en "smutvej" i forbindelse med konvertering fra ISDN
til Analog telefonlinie, der gør at man slipper for at betale de 450 kr.
TeleDK opkræver?

Kan dette måske gøres gratis i forbindelse med skift til andet tele selskab
og i givet fald hvilket?

Mvh.
Larsen@indbakke.dk

Fra : Gevaldi

Dato : 27-02-01 14:19

Hugo skrev i meddelelsen <3a9ba14a$0$5726$4d4eb98e@news.dk.uu.net>...
> [...]
ISDN
>til Analog telefonlinie, der gør at man slipper for at betale de 450 kr.

Hvem siger de opkræver kr. 450,00, for det første har datoen for hvornår der
er konverteret til ISDN noget at gøre med om det koster, svjh. er det
1.5.2000

Men prøv at se på:http://www.forbrugerstyrelsen.dk/ der kan du læse:

Betaling for tilbagekonvertering fra ISDN til almindeligt telefonabonnement

Tele Danmark har for så vidt angår dette punkt oplyst, at det ikke fremover
vil koste penge at skifte tilbage fra ISDN til en almindelig
telefonforbindelse, hvis der forud for oprettelsen af ISDN-forbindelsen var
et almindeligt telefonstik på adressen.

Dette punkt giver derfor ikke anledning til yderligere bemærkninger.
Tilføjet på hjemmesiden efter brevets afsendelse: "Dette punkt har givet
anledning til misforståelser, hvorfor det skal præciseres, at der her alene
tænkes på den situation, at en person, der i forvejen har et almindeligt
telefonabonnement, flytter til en adresse, hvor den tidligere beboer havde
et ISDN-abonnement. I disse tilfælde opkrævede Tele Danmark tidligere et
gebyr for "tilbagekonvertering".

Mvh. Gevaldi

Det er oftere lettere at få tilgivelse end tilladelse.
Rygere er i mindretal og mindretal bør man tage hensyn til.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-02-01 14:58

Gevaldi skrev:

>Tele Danmark har for så vidt angår dette punkt oplyst,

Åh nej, ikke nu igen.

Det koster 450 kr. at gå fra ISDN til analog.

Det koster kun flytteafgift at flytte en analog forbindelse til
et andet sted hvor der er telefonstik i forvejen. Skulle disse
stik være til ISDN, koster det ikke ekstra at få dem konverteret
til analog. *Dette* har TD oplyst.

Der er nogle få der fik konverteret på et bestemt tidspunkt, der
kan slippe. Jeg husker ikke tidspunktet.

TDC lader ikke være med at opkræve beløbet blot fordi man skifter
selskab.

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/