2 X Netkort?
Fra : Jonas Hoffmann

Dato : 26-10-02 12:12

Jeg har et lille problem.

Jeg har en server med 2 X netkort.
Netkort A er et 1GBit RJ45 med en fast IP addresse (192.68.134.80) subnet:
255.255.255.0

Netkort B er et 1 GBit fiber SC med en fast IP adresse (10.0.0.100) subnet:
255.0.0.0

Netkort A går op i en 10/100/1000 switch (HP)

Netkort B går op i en 1000 MBit fiber switch.

Mit problem er at alle PC´er på netværk B ikke kan se serveren med mindere
at jeg deaktivere netkort A og gen aktivere det 5 min. efter.

Er der ikke en smarter måde at løse det problemet på.????

Mvh Jonas

Fra : Bo Simonsen

Dato : 26-10-02 14:07

Jonas Hoffmann wrote:

> Mit problem er at alle PC´er på netværk B ikke kan se serveren med mindere
> at jeg deaktivere netkort A og gen aktivere det 5 min. efter.
>
> Er der ikke en smarter måde at løse det problemet på.????

Hvad mener du med Se? Windows networking?

Umiddelbart lyder det ikke til at være noget problem, da du fint nok har
segmenteret de 2 netværk.

--
Mvh. Bo
Linux! The choice of a GNU generation!