Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billednavne Olympus
Fra : Alex Linaa

Dato : 26-10-02 11:37

Nogen der ved hvordan et Olympus C-1Z navngiver sine filer?

I begyndelsen var de i formen P<dd><mm><løbenr>, men pludselig ændrede det
sig til Pa<dd><løbenr>.
Jeg kan ikke gennemskue hvorfor P er blevet til Pa, og jeg mener ikke jeg
har ændret nogen indstilling på kameraet.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 26-10-02 11:58

På mit Olympus ser det således ud P <m> >dd> <løbenr.> f.eks P9280001 altså
måned 9. Da vi skifter til 10. måned bliver det 9 tallet til et A, 11 md. B,
12 md. C.

Hilsen Hans

Fra : Alex Linaa

Dato : 26-10-02 13:48

"Hans Chr. Sørensen" <hcs@tune.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
altså
> måned 9. Da vi skifter til 10. måned bliver det 9 tallet til et A, 11 md.

Der er jo en logisk forklaring på alt, tak skal du have Hans

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 26-10-02 15:36

Jeg glemte at skrive, at der er også er mulighed for at stille kameraet om
at få fortløbende løbenumre (de 4 sidste cifre).
Der kan nemlig vare problemer med at de samme numre opstår, hvis man tømmer
kameraet mere end en gang om dagen. Og her er det en fordel med fortløbende
numre.

Hilsen Hans

Fra : emj

Dato : 26-10-02 17:21

On Sat, 26 Oct 2002 16:35:32 +0200, "Hans Chr. Sørensen" <hcs@tune.dk>
wrote:

>Der kan nemlig vare problemer med at de samme numre opstår, hvis man tømmer
>kameraet mere end en gang om dagen.

Det er da ikke rigtigt. Jeg har nu mit 3. olympus og ingen af dem har
glemt nummereringen uanset om der er tømt, skiftet kort eller
batterier.
Det er endda yders behageligt, at man kan læse datoen for optagelsen
direkte af filnavnet. Man skal bare lige vænne sig til at læse PA PB
og PC.
Hilsen emj

--
http://www.enterpol.dk/foto/epgalleri/epfoto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 26-10-02 18:03

Jeg har heller ikke skrevet at datoen forsvinder, kun at løbenimmeret
starrter på nr 1 igen.

Hilsen Hans

Fra : emj

Dato : 26-10-02 19:48

On Sat, 26 Oct 2002 19:02:51 +0200, "Hans Chr. Sørensen" <hcs@tune.dk>
wrote:

>Jeg har heller ikke skrevet at datoen forsvinder, kun at løbenimmeret
>starrter på nr 1 igen.

OK, så skrev du det for kryptisk for mig.
Hilsen emj