Bør jeg starte forfra?
Fra : petit

Dato : 26-10-02 11:27

Hej!

Som nybegynder ud i kunsten at lave hjemmesider, starter man selvfølgelig
med at lave noget helt enkelt. Derefter prøver man så hen ad vejen at bliver
mere dristig.
Efter at have lavet nogle enkle sider, læste jeg mig til at der var noget
der hed fælles kanter - så det kunne være fint med en nederste kant til navn
og telefonnummer. Jeg lod det "gå igennem" på alle siderne - men det ser
meget uens ud. Placereingen af nederste kant er forskellig fra side til
side, afhængig om hvor meget indhold der i forvejen var på siden. Jeg har
prøvet at justere lidt m.h.t. mellemrummene mellem tekstlinierne, men ens
bliver det ikke.
Er der bedst at starte forfra med at lave en skabelon så den indsatte
nederste kant er med fra begyndelsen og derefter copy and paste indholdet
side for side over i skabelonen? Eller skal jeg driste mig ud i at prøve
typografiark (uha, uha) Det ser svær ud. Er det et "integreret" ark på / i
en HTML-side. Kan jeg bruge copy and paste og flyttet noget af det over i
typografiarket, eller skal jeg satrte helt forfra. Hvad med farvekoden til
min baggrund er det den samme. Hvordan indsætter man et billede i et
typografiark?
Det var hvis nok for denne gang - Håber på en hjælpende håndsrækning - På
forhånd tak.

m.v.h.

Peter

Fra : Steen Alexandersen

Dato : 30-10-02 22:39

Prøv at uploade et eksempel på dit arbejde, så er det lidt nemmere at
kommenterer.

Hilsen
Steen