Skærme
Fijala 3554
DVI-kabel til SM 172T?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 26-10-02 11:33

Hejsa

Jeg har lige modtaget min Samsung Syncmaster 172T, men der var ingen
dvi-kabel med? Skal det ikke følge med?

Har i anmeldelserne at det følger med...

Vil det ikke give et noget skarpere billede med dvi?

Ellers virker det som en god tft, men er måske lidt skuffet over efterslæbet
ved hurtige 3d-spil, men troede egentligt at problemet var helt væk på de
nye tft'ere. Måske er det bare et spørgsmål om tilvænning. Det er lækkert
med *meget* mere plads på skrivebordet, havde en 19" crt skærm før...

Mvh
Hans

Fra : Daniel Andersen

Dato : 26-10-02 11:55

> Jeg har lige modtaget min Samsung Syncmaster 172T, men der var ingen
> dvi-kabel med? Skal det ikke følge med?

Jeg har ikke selv erfaring med dette, men står også selv og skal til at
handle sådan en, og jeg er ret sikker på at det skal følge med.

> [...]
> nye tft'ere. Måske er det bare et spørgsmål om tilvænning. Det er lækkert
> med *meget* mere plads på skrivebordet, havde en 19" crt skærm før...

Jeg troede også det skulle være helt væk, eller i det mindste så lidt at det
ikke betød noget. Det bekymrer mig faktisk lidt du siger det, da jeg ellers
var helt sikker på at det skulle være den skærm, når jeg fik råd engang i
december. Er det virkeligt så slemt?.

Daniel-San

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 26-10-02 12:04

Hej

"Daniel Andersen" <bluwduch@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke selv erfaring med dette, men står også selv og skal til at
> handle sådan en, og jeg er ret sikker på at det skal følge med.

Jeg har lige spurgt forhandleren, så må vi høre hvad han siger...

> [...]
ellers
> var helt sikker på at det skulle være den skærm, når jeg fik råd engang i

Jeg syntes ikke man kan spille hurtige spil som Unreal Tournament, så er man
den store spille-freak, er en tft nok ikke lige sagen... Måske bliver det
bedre hvis den kører dvi? Man kan da håbe...

Men den har et utrolig godt 2D billede, som jeg har meget glæde af...

Mvh
Hans

Fra : Daniel Andersen

Dato : 26-10-02 12:26

> [...]
> bedre hvis den kører dvi? Man kan da håbe...
>
> Men den har et utrolig godt 2D billede, som jeg har meget glæde af...

Jeg har en kammerat som har en 181(x) som altså bare er en TFT der er på
18.1" istedet for 17, og umiddelbart ville jeg tro at den merpris der er på
ca. 1500 spir kun ligger i de 1.1" man får mere, men altså ikke nogen bedre
teknologi - Han siger dog at den spiller max. til hurtigt 3D (Battlefield
mm.). Nu har jeg så aftalt at komme ned og se hans i midten af næste uge for
at få det afklaret. Men synes det er foruroligende, da jeg var så 100%
besluttet, og så er den måske ikke så perfekt alligevel

Fra : Katrine og Daniel

Dato : 26-10-02 22:48

"Daniel Andersen" <bluwduch@vip.cybercity.dk> wrote in message
> man

Hej,

jeg har indtil videre ikke oplevet problemer i 3d spil. Hitman 2 spiller max
og jeg kører alm. vga da det er 172b jeg har fået fingrene i.

Alt i alt en superlækker skærm som gør sig meget pænt i stuen ;)

mvh

Daniel

Fra : Blaster

Dato : 26-10-02 16:15

Jeg har en SyncMaster 151P (porsche dimsen) og der ikke noget efterslæb
(ghosting af nævneværdig karakter. Jeg har selvfølgelig ikke prøvet alle
spil, men GTA 3 Midtown Madness 2 er der ingen problemer.

Fra : Daniel Andersen

Dato : 26-10-02 16:56

> Jeg har en SyncMaster 151P (porsche dimsen) og der ikke noget efterslæb
> (ghosting af nævneværdig karakter. Jeg har selvfølgelig ikke prøvet alle
> spil, men GTA 3 Midtown Madness 2 er der ingen problemer.

Det var da godt nyt - Du ved ikke hvad der er med de forskellige bogstaver
efter tallet? - Jeg tænker på P og T (Jeg tror B står for Black).

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 26-10-02 17:55

Hej

> [...]

Det er jo heller ikke lige spil, med den hurtigste 3D. Prøv "Unreal
Tournament".

Jeg har heller ingen problemer med spil som Delta Force eller GTA.

> Det var da godt nyt - Du ved ikke hvad der er med de forskellige bogstaver
> efter tallet? - Jeg tænker på P og T (Jeg tror B står for Black).

Bogstavet har intet med farven at gøre.

172B har ingen audio eller digital (dvi) indgang.

Se www.samsung.se

Mvh
Hans

Fra : TBC

Dato : 27-10-02 19:01

"Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nye tft'ere. Måske er det bare et spørgsmål om tilvænning. Det er lækkert
> med *meget* mere plads på skrivebordet, havde en 19" crt skærm før...

Nu sværger jeg personligt til CRT når det kommer til monitorer, men jeg har
en DLP projector (Infocus LP-350) som man i denne sammenhæng godt kan
sammenligne med en digital (TFT) skærm. Forskellen mellem DVI og VGA er på
den ret markant. DVI giver et billede i FULDSTÆNDIG ro (Som skæmens egen
OSD), hvor nogle få farvenuancer godt kan indeholde lidt støj når man bruger
VGA, som jo afligevel skal oversættes til digital når det når
skærmen/projectoren.

Forvent dog ikke at DVI afhælper efterslæb / Ghosting ....Det er den pris
man betaler med LCD / TFT, og at det er vigtigere at stuen og skærmen ser
godt ud, end det er er billedet der genereres gør.

TBC