Fynegaard ?
Fra : Harry Lund

Dato : 26-10-02 10:49

Hvem forsker i slægter med tilknytning til Fyhnegaard/Fynegaard - Nylars

Venligst Harry Lund

Fra : LisBJensen

Dato : 26-10-02 11:33

"Harry Lund" skrev d. 26-10-02 10:49 dette indlæg :
> Hvem forsker i slægter med tilknytning til Fyhnegaard/Fynegaard -
Nylars

> Venligst Harry Lund
>
> Hej Harry.
Prøv dette link:
http://www.dilling.dk/
Lis B. Jensen

http://www.kandu.dk/

Fra : Philip Kofoed

Dato : 03-11-02 02:37

Hej Harry,

> Hvem forsker i slægter med tilknytning til Fyhnegaard/Fynegaard - Nylars

Jeg forsker ikke direkte i Fynegård, men min 8 x tipoldefar Hans søn Hans
Andersen Fyen boede der en tid, og gården kom dermed til at hedde Fynegård.
Fra noget materiale jeg har overtaget har jeg følgende oplysninger:

Anders Fyenbo, hvis navn senere forkortedes til Fyen, boede i Rø hvor han
1598-1621 havde et kirkebo i fæste.
Hans søn Hans Andersen Fyen boede en tid på 27. Slg i Nylars. Gården kom
derefter til at hedde Fynegård.

Hans Andersen Fyen havde en søn ved navn Anders Hansen Fyen, han ejede 13.
Slg i Knudsker. Denne gård kom dermed også til at hedde Fynegård.

Hans Andersen Fyen havde også en datter ved navn Maren Hansdatter Fyen.

Hans Andersen Fyen var født før 1600, og døde efter 1645. Han boede
1630-1642 på St. Munkegård i Åker. Sønnen Anders Hansen Fyen døde 1690.

Hvis du (eller andre) ved mere om de ovennævnte personer hører jeg gerne om
det.

mvh
Philip Kofoed