Eheim 2010 vs. 2213 vs. 2222
Fra : Kristian

Dato : 26-10-02 10:28

Jeg har kigget på disse 3:

Eheim 2010 indvendigt til ca. 350 kr.
Eheim Classic 2213 udvendigt til ca. 600 kr. excl. filtermaterialer
Eheim Professionel 2222 udvendigt til ca. 900 kr. excl. filtermaterialer

Det skal bruges til et 85L akvarium, men jeg er meget i tvivl om hvilket jeg
skal vælge!

Derfor: Fordele/ulemper ved det udvendige fremfor det indvendige?

Og: Fordele ved det dyre udvendige fremfor det billige udvendige?

Jeg er speciet interesseret i deres renseevner (renser de udvendige bedre
end det indvendige og renser det dyre udvendige bedre end det billige
udvendige), støjniveau, hvor tit de skal renses og hvilke omkostninger der
er ved de forskellige i fremtiden, hvis filtermaterialerne skal udskiftes
med tiden og hvor tit det så er?

Er der nogle butikker i Københavns området der er billigere med sådan noget
end andre?

Fra : Runar Ottesen

Dato : 26-10-02 23:40

"Kristian" <no@spam.dk> wrote in message
> [...]
> Eheim Professionel 2222 udvendigt til ca. 900 kr. excl. filtermaterialer
>
> Det skal bruges til et 85L akvarium, men jeg er meget i tvivl om hvilket

En 2010 vi jøre jobben elt greit, men du må regne med å rense det etter en
uke eller tre. Det ble jeg fort lei av.

> Derfor: Fordele/ulemper ved det udvendige fremfor det indvendige?
> Og: Fordele ved det dyre udvendige fremfor det billige udvendige?

Jeg ar brukt innvendige filtere i mange år mens jeg drev med akvarier
tidligere. Når jeg nå startet opp igjen etter noen års pause har jeg også
noen utvendige filtere. Jeg har et innvendig filter i en Juwel tank som jeg
synes fungerer meget bra, de andre innvendige filterene har jeg byttet ut. I
noen andre tanker har jeg brukt Rena og Eheim innvendige filtere. Det
fungerer forsåvidt, men om du sammenligner med den Fluval 303 og Eheim 2213
jeg nå benytter på to 128L tanker så er det ikke noen tvil fra mitt
synspunkt. Renere vann, mindre rusk på bunnen av tanken og langt mindre
vedlikehold med utvendige filtere. Jeg vil også tro at deres biologiske
fitrering er mye bedre.

Kjøp f.eks en Eeim 2213 som du selv foreslår. Flere her på gruppen har også
sagt mye positivt om ViaAqua, jeg vet ingenting om de da de ikke selges her
i Norge.

Jeg renser mine fitere når de ikke lengre gir god gjennomstrømning, gjelder
både innvendige og utvendige filtere.

-runar- Oslo, Norge.

Fra : Kristian

Dato : 27-10-02 08:38

"Runar Ottesen" <denizen@beer.com> skrev i en meddelelse
> [...]
her
> i Norge.
>
> Jeg renser mine fitere når de ikke lengre gir god gjennomstrømning,

Men hvad skulle få mig til at købe det dyre Eheim Professionel 2222 fremfor
det billigere Eheim Classic 2213?

Fra : Runar Ottesen

Dato : 27-10-02 13:51

> Men hvad skulle få mig til at købe det dyre Eheim Professionel 2222
fremfor
> det billigere Eheim Classic 2213?

Det kan se ut som om det er eklere å rengjøre 2222 da det ser ut som om det
er kurver i det til de forskjellige filtermaterialene. Ellers så er det jo
en nyere modell og har vel er mere tiltalende design . 2213 ser ut til å
være kraftigere og har større filtervolum.

-runar- Oslo, Norge

Fra : Bohn

Dato : 27-10-02 15:32

"Kristian" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har kigget på disse 3:
>
> Er der nogle butikker i Københavns området der er billigere med sådan
noget
> end andre?

Hej der

Hos akvarie West..

http://www.akvariewest.dk/Eheim.html

Er de meget billige med Eheim filtere, her kan du også se priser osv.

Du kan finde add. på butikken i kbh. på hjemmesiden.

Mvh.

Bohn