MS Windows
briani 27239
System-ur problem
Fra : N I E L S

Dato : 26-10-02 04:12

De sidste to dage er mit system-ur gået amok. Eller snarere istå. Jeg kører
en helt ny XP pro SP1. Har prøvet begge internet-opdaterings-servere. Og
uden internet-opdatering. Men uret "sætter sig" på det tidspunkt jeg stiller
det til.

Andre der har været ude for det?

N I E L S

Fra : Ole C

Dato : 26-10-02 16:58

N I E L S skrev blandt andet:

> De sidste to dage er mit system-ur gået amok. Eller snarere istå. Jeg
> kører en helt ny XP pro SP1.

Måske batteriet på bundkortet er fladt?

--
vh
Ole C

Fra : Fairieh

Dato : 19-08-03 20:14

"N I E L S" skrev d. 26-10-02 04:12 dette indlæg :
> [...]
Og
> uden internet-opdatering. Men uret "sætter sig" på det tidspunkt jeg

Jeg har nøjagtig samme problem og har haft det den sidste måned nu,
aner ikke hvorfor det sker, men det er sk... irriterende, har du fundet
ud af hvad der var galt?

Nina

http://www.kandu.dk/

Fra : Salmack

Dato : 20-08-03 09:20

Har I overvejet, om det kan være batteriet på bundkortet
der trænger til at blive skiftet?

Jeg havde problemet med, at computeren tabte tid.
og en hurtig udskiftning klarede problemet.

Fra : Fairieh

Dato : 22-08-03 12:17

"Salmack" skrev d. 20-08-03 09:20 dette indlæg :
> Har I overvejet, om det kan være batteriet på bundkortet
> der trænger til at blive skiftet?
>
> Jeg havde problemet med, at computeren tabte tid.
> og en hurtig udskiftning klarede problemet.

Hvad koster sådan noget skidt at få udskiftet? :-/ Og hvis det ikke
bliver udskiftet kan der så ske andre, måske voldsommere ting?

http://www.kandu.dk/

Fra : Jane

Dato : 22-08-03 15:17

Fairieh skrev i <news:3f45fc61$0$48894$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Hvad koster sådan noget skidt at få udskiftet? :-/ Og hvis det ikke
> bliver udskiftet kan der så ske andre, måske voldsommere ting?

Jeg havde en pc som var løbet helt tørt for batteri,
en gammel maskine som jeg kun brugte til spil.

Den troede konsekvent vi var i 1986 på samme dato
hver dag. Det har ikke betydning medmindre du har
programmer som er afhængige af datoer. Eksempelvis
virus-opdateringer eller emails som slettes når de
er x dage gamle og den slags.

Hvis det drejer sig om en nyere computer ved jeg ikke
om de har opfundet noget nyt som skulle være mere
letpåvirkeligt. Da jeg endte med at smide den gamle
computer ud istedetfor at købe nyt batteri ved jeg
ikke hvad det koter at få et nyt batteri eller at
få nogen til at sætte et i.

Jane