"Bertel Bröchner / Brøchner" fra Frederici~
Fra : Nilodas

Dato : 26-10-02 02:09

Hej.

Min tip-tipoldefar hed Bertel Bröchner (1822-1867)og blev gift med Hedevig
Marie Møller (1823-1865).

Sammen skulle de have fået - minimun - følgende børn:

Mette el. Marie Bröchner (1849-1900) - gift med Hans Christian Mygind
Ingeborg Bröchner (1854-1890) - gift med Christen lensgreve Scheel
Bertha Bröchner (1858-1920) - gift med William Schultz

Jeg ved, at Bertha Bröchner, som er min tipoldemor, kom i pleje og siden
blev adopteret af komponisten Peter Arnold Heise og hans hustru Vilhelmine
Hage.

Jeg er interesseret i at vide, om der findes nogle oplysninger om Bertel
Bröchners forfædre/-mødre og eventuelle søskende, samt om der var andre
søskende til de tre døttre.

Med venlig hilsen

Nikolaj Sadolin

Fra : Ejvind Vestergaard

Dato : 27-10-02 02:49

On Sat, 26 Oct 2002 03:08:55 +0200, "Nilodas"
<dodensig@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg er interesseret i at vide, om der findes nogle oplysninger om Bertel
>Bröchners forfædre/-mødre og eventuelle søskende, samt om der var andre

Min Mormors (udlagte) far hed, iflg.notater ved hendes dåb i
Rørup Sogn, Odense Amt, "Peder Adolf Brøgner".

Han må være født mellem 1845 og 1855, og arbejdede i begyndelsen
af 1870'erne vistnok ved noget skibsbyggeri i Strib, som jo ikke
ligger langt fra Fredericia. Navnet "Brøgner" i kirkebogen kunne
jo sagtens dække Bröchner eller Brøchner.

Dette er alt, hvad jeg ved om manden. Jeg har endu ikke set ham
i hverken en kirkebog eller en folketælling.

Med venlig hilsen,
Ejvind Vestergaard