Pusher vs. Bleeder
Fra : Søren Sohl

Dato : 26-10-02 00:19

Jeg kom forleden til at undre mig over Bleeders dårlige anmeldelser fordi
jeg selv synes den er bedre en Pusher. Jeg synes den går dybere ned i
menneskenes sind og bearbejder det psykologiske meget bedre. Hvor Pusher
synes kun at berøre overfladen af dette og satser mere på hurtige scener med
musik og en eller anden coolhedsfaktor. Tager jeg helt fejl eller hvad siger
I?

Fra : Simon Pedersen

Dato : 26-10-02 02:34

"Søren Sohl" <ssohlREMOVE@cs.auc.dk> wrote in message
> [...]
med
> musik og en eller anden coolhedsfaktor. Tager jeg helt fejl eller hvad

Det er nu et stykke tid siden jeg har set Bleeder, men jeg fandt den
usammenhængende, forvirrende, plotmanglende, dårlig skuespilpræget og en
generel skuffelse. Det der ødelagde det mast var at jeg ikke følte at filmen
havde en historie at fortælle. Den gjorde det mest fordi den havde lyst til
at vise et rådt miljø og barske scener, men aldrig havde en dybere mening
med det.

/SaP\

Fra : Per Kristensen

Dato : 28-10-02 10:43

"Søren Sohl" <ssohlREMOVE@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> musik og en eller anden coolhedsfaktor. Tager jeg helt fejl eller hvad

Ja det gør du ;)

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 28-10-02 15:09

> [...]
med
> musik og en eller anden coolhedsfaktor. Tager jeg helt fejl eller hvad

Jeg synes aldrig Bleeder formåede at gøre personerne tilstrækkeligt
interessante, i modsætning til Pusher, som efter min mening er en meget
bedre film.

-mb

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 28-10-02 15:46

Helt enig!

Morten
morten@bowman.dk

Fra : harry

Dato : 28-10-02 16:39

man skulle umidddelbart tro at bleeder er lavet før pusher. pusher virker
mere "moden". refn holder i flere tilfælde igen på volden som ellers ligger
latent i hele filmen. i bleeder derimod er volden udpenslet i kvalmende
grad. desuden er historien samt skuespillet bedre/mere troværdig i pusher.
i begge film er musikken lidt for pågående/dominerende, ligesom guy
whatshisname(hr. madonna) det bliver lidt for musikvideo-agtigt, IMHO.

-h-

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 28-10-02 21:40

> i begge film er musikken lidt for pågående/dominerende, ligesom guy
> whatshisname(hr. madonna) det bliver lidt for musikvideo-agtigt, IMHO.

Guy Ritchie .. eller hvodan det nu staves..