MS Windows
briani 27239
Windows har udførdt en beskyttelsesfejl. G~
Fra : Dopedog

Dato : 26-10-02 00:00

Ja det er den besked jeg får efter at ha' installeret Windows 98 / Windows
ME (har prøvet begge 2!) på
min mors computer og kan ikke komme ind i Windows overhovedet!!

Hvad kan problemet være?

Begge versioner af Windows HAR været installeret på maskinen før og det
kørte fremragende men hun ville gerne have den formateret da den kørte lidt
langsomt (den havde ikke været formateret i over 1 år ... måske derfor :))

-Ronnie

Fra : Madsen

Dato : 26-10-02 01:32

Dopedog skrev:

> Ja det er den besked jeg får efter at ha' installeret Windows 98 /
> Windows ME (har prøvet begge 2!) på
> min mors computer og kan ikke komme ind i Windows overhovedet!!
>
> Hvad kan problemet være?

Ifølge MS kan det være flere ting:
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q149962>

> [...]
| random access memory (RAM) address conflict.
|
| If there are incorrect complementary metal oxide semiconductor
| (CMOS) settings for a built-in peripheral device (such as cache
| settings, CPU timing, hard disks, and so on).
|
| If the Plug and Play feature of the computer's basic input/output
| system (BIOS) is not working correctly.
|
| If the computer contains a malfunctioning cache or malfunctioning
| memory.
|
| If the computer's motherboard is not working properly.
| If you installed Microsoft Office 97 and you are using the Novell

Det første jeg ville gøre var nok at teste RAM for fejl.
Brug f.eks. Memtest86 <http://www.memtest86.com/> til at teste den
med. Lad Memtest86 køre et enkelt gennemløb (pass). Hvor lang til
den er om det er en del afhængig af hvor hurtig CPU'en er, og hvor
meget RAM der er at teste.

<http://www.memtest86.com/#timing>

Madsen.