Printer driver i win2k
Fra : Jakob L. Nielsen

Dato : 25-10-02 21:51

Hej NG

Jeg har lige forbundet vores 2 PCér i netværk, én win98 og én win2000.
På win2000 maskinen er printeren installeret, men for at det kan komme til
at virke skal
der åbenbart installeres en win98 printer driver også.
Så kommer problemet, når jeg vil installere denne spørges der efter Windows
2000 Server Cd-rom,
denne har jeg ikke, er det ikke muligt at finde driveren et andet sted?

Mvh

Jakob

Fra : TC

Dato : 26-10-02 01:13

Det er kun er nødvendigt hvis win98 maskinen skal hente driveren fra 2000
maskinen.

Instaler printeren lokalt på win98 maskinen.

Når det er gjort vælger du sti/´placering(kan ikke huske længe siden) og
peger den hen imod win2000 maksin-orinteren.
lidt ala \\win2000\printer

mvh
Thomas

Fra : Jakob L. Nielsen

Dato : 26-10-02 16:21

"TC" <zip@celinder.dk> wrote in message
> [...]
>
> Når det er gjort vælger du sti/´placering(kan ikke huske længe siden) og
> peger den hen imod win2000 maksin-orinteren.

Jeg har installeret printer driveren på win98 maskinen.
Men på win2000 maskinen, hvor printeren sidder, står der under Sharing:
"Drivers dor different versions of Windows.
If this printer is shared with users running different versions of Windows
then you will need to install additional drivers for it."

og det er her problemet opstår da maskinen så lige pludselig kræver en
windows 2000 server cd-rom.

Det er denne additional driver jeg er ude efter, skal man have omtalte
cd-rom eller kan man hente driveren et sted?

Jakob